images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 19 серпня 2008 року, вiвторок  №148 (3364) images
images
полоса
images
images
Культура
images  
images
images
images
19/08/2008



images
Вадим РУДЕНКО: “Музика не може розвиватися окремо від умов життя”
images

Вадим Руденко, яскравий представник російської фортепіанної школи,— частий гість на сцені столичної філармонії. Він устиг стати улюбленцем київських меломанів. І навіть у розпалі "мертвого" сезону щороку з'являється в Києві — як викладач "Літньої музичної академії", системи майстер-класів, що їх традиційно проводять на базі музичного училища імені Гліера. Після одного із занять маестро погодився дати інтерв'ю для "Хрещатика".

— Останнім часом у музичних колах говорять про те, що немає масштабних фігур серед молодих піаністів, зокрема про комерціалізацію виконавського мистецтва. Як ви це прокоментуєте?
— Мені складно погодитися з тим, буцімто у фортепіанному виконавстві нині криза. Все залежить від того, в якому віці та на якій стадії розвитку перебуває той чи той піаніст. Скажімо, Ріхтер чи Ґілєльс у студентські роки грали, м’яко кажучи, інакше, ніж у зрілому віці. Не скажу, що фортепіанне мистецтво сьогодні зубожіло. Адже маємо таких масштабних виконавців, як Раду Лупу, Григорій Соколов, Михайло Плетньов, Марта Аргеріх. Можливо, просто раніше ми бачили й слухали значно менше талановитих виконавців, котрі проривалися крізь нескінченні політичні перешкоди. А тепер кордони відкриті, піаністів безліч. Це й робить слухача капризнішим. Щодо комерціалізації музичного мистецтва, то, по-перше, гроші ніхто не відміняв, а по-друге, складно порівнювати обставини сьогодення й минулого століття. Музика сама по собі — дивовижна, але вона не може розвиватися окремо від життя, котре диктує свої умови.

— Спостерігаючи за молодими виконавцями, можете виокремити певні тенденції виконавства?
— Це, звичайно, не просто. Адже кожен піаніст — індивідуальність. Хоча можу назвати одну негативну якість, притаманну сьогодні багатьом: брак базової школи. Це не лише питання технології, а й естетичне виховання в цілому. Адже на хисткому фундаменті споруда, як відомо, довго не стоїть. Тут я згоден з тим, що нині немає майстрів, котрі б уміли грамотно закладати цей фундамент. Тому важко уявити, в якому стані опиниться фортепіанне виконавство через якихось кілька десятків літ. На жаль, уже сьогодні чимало людей змушені займатися музикою не заради неї самої, а задля заробітку, бігати з конкурсу на конкурс з одними й тими програмами. Це не може не позначитися на майбутньому виконавця.

— Тобто ви вважаєте, що сьогодні у молодих виконавців немає потреби вести “спортивне” життя?
— Життєві обставини складаються так, що багатьом музикантам конкурси потрібні, як повітря. Без них просто неможливо вийти на міжнародну арену. Вони дають змогу грати в найкращих залах, із найкращими оркестрами, співпрацювати з провідними агентствами. Принаймні в нашій країні заявити про себе якось інакше практично неможливо. Крім того, для багатьох це ще й не зайва нагода заробити. Зрештою бувають винятки. Приміром, відомий піаніст Євгеній Кісін досить рано вийшов на високу орбіту і вже не відчував потреби в конкурсах.

— Сьогодні в музичному світі популярні майстер-класи. Проте деякі авторитети не раз ставили під сумнів цей вид освіти.
— Щодо користі чи шкоди від майстер-класів, то, гадаю, ні того, ні іншого ця модна нині практика не приносить. Звісно, до таких занять не слід ставитися як до певної школи, вважаючи, буцімто тебе усього навчать за кілька днів чи тижнів. Позитивний момент полягає лише у знайомстві молодого виконавця з різними точками зору. Але це жодним чином не може замінити стаціонарного навчання в професора, котрий постійно займається з учнем.

— Чи не вважаєте, що репертуарний діапазон сучасного піаніста обмежений?
— Як на мене, це — питання смаків, але аж ніяк не ознака неосвіченості, як чомусь вважають. Для мене, як і для багатьох, найближчий романтичний пласт музики. Любителі ж старовинних чи сучасних творів влаштовують свої фестивалі, концерти. Тому я не вважаю, що кожен артист зобов’язаний охоплювати у своєму репертуарі весь історичний зріз музичної літератури.

Розмовляв Андрій МЕРХЕЛЬ, спеціально для “Хрещатика. Фото Володимира СТРУМКОВСЬКОГО

прочитало 2097 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
18/08/2008 | Султан родом з України. Бенюк із Хостікоєвим українізують турків
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.4542 sec