Українські користувачі інтернету відмовляються від російських інтернет-ресурсів. Українці дедалі більше нехтують пошуковими сервісами yandex.ua та mail.ru. Разом з ними аудиторію втрачають російські соціальні мережі – odnoklassniki.ua та vk.com. Про це свідчать останні дані українського представництва компанії Gemius, яка займається онлайн-дослідженнями в Центральній і Східній Європі, пише Forbes Україна.
Так, за даними Gemius, рекорд падіння відвідуваності встановив російський пошуковик «Яндекс». За півроку сервіс розгубив більше 800 000 унікальних користувачів – відвідуваність сайту впала з 8,9 млн у січні до 8,1 млн у травні. Як наслідок «Яндекс» поступився своїм стабільним 4-м місцем найрейтинговіших сайтів України відеосервісу YouTube. Тоді як кількість унікальних користувачів головного конкурента – Google за цей же період зросла на мільйон – з 12,2 млн до 13,2 млн. Разом з «Яндексом» втрат зазнав також російський сервіс mail.ru – його аудиторія зменшилась на 400 000 – з 10,4 млн у січні до 10 млн у травні.
Розгубила українську аудиторію й російська соціальна мережа «Однокласники» – з 5,2 млн у січні до 5 млн в травні, хоча раніше сервіс демонстрував стабільні показники. Тоді як американська соціальна мережа Facebook наростила аудиторію з 5,6 млн у січні до 6 млн в травні, що дозволило сервісу вперше перевершити за популярністю «Однокласники» і зайняти сьоме місце в рейтингу найпопулярніших ресурсів в Україні. Хоч соціальна мережа «Вконтакте» і показала приріст – з 11,1 млн користувачів у січні до 11,5 млн у травні, але динаміка росту сайту набагато скромніша, аніж минулого року.
Падіння популярності російських сервісів має політичне підґрунтя, переконує Олексій Мась, керівник «Української банерної мережі». Із початком анексії Криму російські сервіси потрапили під кампанію з бойкотування продуктів і послуг made in Russia, ініційовану в Facebook. Бойкот набрав обертів із загостренням ситуації на Донбасі: «Пошуковики – це сервіси, побудовані на довірі. Так як серед українців довіра до Росії знизилась, російські пошуковики втратили лояльну аудиторію», – відмітив Олексій Мась.