images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 14 жовтня 2005 року, п'ятниця  №152 (2751) images
images
полоса
images
images
СПОРТИВНА АРЕНА
images  
images
images
images
14/10/2005



images
“Формула-1” в Україні? Сімдесят п’ять років тому у Львові розпочалися міжнародні елітні змагання Гран-прі з кільцевих перегонів
images

Найпопулярнішою гонкою в світі наразі вважається “Формула-1”, яка бере початок з 1950 року. Спостерігати її перипетії приходять сотні тисяч фанатів на кожному з двох десятків етапів по всьому світу. Телетрансляцію з перегонів здійснюють багато країн, і аудиторія обчислюється десятками, якщо не сотнями мільйонів глядачів. Австралія, Японія, Угорщина, Монако, Німеччина, Франція, Італія, Туреччина, Бельгія — далеко не весь перелік місць проведення “Формули-1”. На жаль, до цього списку не належить Україна, але нема сумніву, що якби сьогодні гонка відбувалася в нашій державі, то викликала б шалений інтерес. Як це було на початку тридцятих років, коли у Львові проходили етапи європейського Гран-прі.

У довоєнний час заїзди “Формули-1” ще не влаштовувалися (перший старт датується 1950 роком), тож найпрестижнішими вважалися тоді змагання Гран-прі. Всі найкращі спортсмени світу у тридцятих роках брали участь у турнірі. Протягом сезону близько десятка країн континенту вітали учасників цих шоу. До речі, один з найдавніших етапів — в Монте-Карло (з 1929 року) — і нині котується дуже високо. У Львові, що до другої світової війни входив до складу Польщі, замислили проведення кільцевих масштабних перегонів ще у 1927-му, проте зробити це вдалося лише через три роки. Теплого вересневого дня сім польських екіпажів взяли старт у центрі міста на ділянці у вигляді трикутника з підйомом і спуском, завдовжки три кілометри сорок сім метрів. Численні віражі, бруківка і трамвайна колія ускладнювали проходження по трасі, і через це вона вважалася найскладнішою в Європі. Першими переможцями стали Генрик Ліфельдт і Тадеуш Сколімовскі. Наступного року змагання дістали статус міжнародних, а звитягу святкували німець Ганс Штук і румун Жорж Наду. Близько шістдесяти тисяч глядачів (а у Львові тоді було триста тисяч мешканців) зібралися уздовж дороги, щоб підтримати ралійників, які розганялися до швидкості дев’яносто кілометрів на годину. Квиток на трибуни коштував чимало — п’ять злотих (приміром, ніч у тризірковому готелі лише півзлотого), але усім охочим не вистачало місця. Люди вилазили на дахи будинків, на дерева, виймали шибки з вікон, аби бодай з підвіконня стежити за дійством. Один з найпоширеніших жартів того часу був: “Ти купив собі місце на кладовищі?” На одному боці траси був цвинтар, де й розташовувалися симпатики цього виду спорту.

У 1932 році львівські перегони дістали статус Гран-прі і були внесені до календаря Міжнародної автомобільної федерації. До столиці Галичини приїхали уславлені зірки, серед яких був німець італійського походження Рудолф Караччола на “Альфа-Ромео”. До речі, гонщики їздили переважно на цій марці, а також на “Мерседесах”. Призовий фонд становив п’ятнадцять тисяч злотих. Два дні на “змагальному трикутнику” припинявся рух транспорту — місто жило лише цією подією. Навіть переможця Караччолу вразила величезна кількість вболівальників.

Гран-прі Львова-33 ознаменувався найдовшими за часом заїздами. Сто кіл ралійники накручували протягом чотирьох годин. Декого доводилося просто витягувати з машини, бо не в змозі були вийти самостійно. Досить несподівано на етапі переміг норвежець Ежен Бйорнстадт, котрий обійшов значно титулованіших суперників. Лише через кілька десятків років з’ясувалося, що він схитрував, поставивиши на автомобіль в ніч перед заїздом додатковий бак. Вперше у світі було проведено ралі й серед жінок: перемогу виборювали три найхоробріші представниці слабкої статі. Цей рік виявився останнім в історії львівських Гран-прі. На заваді стали економічна криза і зміна технічних вимог до автомобілів. Протягом чотирьох турнірів участь у них взяли п’ятдесят шість осіб з тринадцяти країн. Львівський етап став найсхіднішим в історії проведення Гран-прі.

Минулого тижня автомобільна федерація України (ФАУ) відзначила сімдесятип’ятиріччя перших кільцевих перегонів на території теперішньої України. Біля того місця, де колись відбувся старт Гран-прі Львова, було відкрито меморіальну дошку з прізвищами всіх переможців. Ініціатором її встановлення виступив голова комітету кільцевих гонок ФАУ Артем Атоян, котрий свого часу мешкав на тій вулиці і начувся про заїзди. Протягом трьох десятиліть він збирав матеріали про ті події, їздив до архівів Польщі, Австрії, Великої Британії, Франції, Німеччини, купував старі фотографії в колекціонерів. А тринадцять років тому почав писати книгу “Гран-прі Львова. 1930—1933 рр. Історична хроніка”. Цього року автору вдалося її видати. На 374-х сторінках розповідається про події сімдесятирічної давності, подано унікальні фотографії. Тираж видання — тисяча примірників. З них сто штук подарункові. Перший екземпляр було презентовано Президентові України Віктору Ющенку.

Сергій БАХІН “Хрещатик”

прочитало 981 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
14/10/2005 | Невиразна, але перемога. Лише на останній хвилині товариського матчу зі збірною Японії наші забили єдиний гол з пенальті
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.4193 sec