images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
17:00 |  У столиці тривають масштабні новорічно-різдвяні святкування (програма)
images images images
14:00 |  Як поділять гроші на столичну освіту в 2019 році
images images images
11:00 |  Головний фінансовий документ столиці затверджено
images images images
08:00 |  У Києві планують побудувати великий диспетчерський центр, який об’єднає усі служби швидкого реагування
images images images
17:00 |  Коли українці відпочиватимуть в 2019 році: календар державних свят
images images images
14:00 |  Графік роботи банківської системи на новорічно-різдвяні свята
images images images
11:00 |  У Києві проведуть комплексну профілактику захворювань на грип та гострі респіраторні інфекції
images images images
08:00 |  Обмеження на в’їзд до Києва великогабаритного транспорту діятиме до покращення погодних умов
images images images
17:00 |  «Особливості виходу на ринок ЄС: практичні кроки для підприємств м. Києва».
images images images
14:00 |  Діти Києва підтримали українських військових
images images images
11:00 |  Після матчу Ліги чемпіонів УЄФА київський метрополітен і наземний пасажирський транспорт працюватимуть довше
images images images
08:00 |  Киянам нагадали про програми ремонтів: що можна зробити і за скільки
images images images
19:40 |  Новий рік: як прикрасити кошик до свята (поради від флористів)
images images images
17:00 |  Де у Києві продаватимуть ялинки з паспортами
images images images
14:00 |  На столицю суне новий циклон
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 15 вересня 2004 року, середа  №134 (2537) images
images
полоса
images
images
МЕГАПОЛІС
images  
images
images
images
15/09/2004



images
Київські мости Історія цих капітальних споруд розпочалася понад 150 років тому... у Бірмінгемі
images

Мости, які зводили на Дніпрі ще в сиву давнину, існували зовсім недовго: кожної весни їх руйнувала крига. Уцілілі дерев’яні фрагменти тодішні кияни розтягували для господарських потреб. До балок і дощок приглядалися завчасно. За кілька тижнів починали будувати новий міст, і все повторювалося. Лише 1853 року за проектом англійця Чарльза Віньйоля в Києві звели перший капітальний міст завдовжки 776 метрів і 16 завширшки. Назвали його Ланцюговим. Відтоді у стольному граді виросло чимало мостових споруд, кожна з яких має свою історію...

Усі металеві частини для творіння Віньйоля виготовили у Бірмінгемі. Згодом із Ліверпуля на шістнадцяти кораблях доправили в Одесу, а вже звідти волами — у Київ. Прольоти моста підтримувалися товстелезними ланцюгами. Звідси й назва (до слова, цар Олександр II запропонував іншу — Миколаївський). Результат будівництва перевершив усі сподівання — конструкція, поза сумнівом, виявилася дуже вишуканою. Її зображення збереглися у численних книгах і листівках, присвячених Києву. Та невдовзі після спорудження Ланцюгового моста у ньому виявили істотний недолік: палі при основі були недостатньо заглиблені в грунт. Отож доводилося постійно боротися з розмивами. У свою чергу, підсипання каменю навколо опор спричинювало ще більші розмиви русла. Воно в деяких місцях поглибилося більше, ніж нижня частина паль. Особливо небезпечними виявилися розмиви біля лівобережних опор. Для рівномірнішого розподілу водного потоку на Дніпрі упродовж кількох десятиліть випрямляли і закріплювали русло.

На початку ХХ століття над Ланцюговим мостом нависла ще більша загроза — Україною прогриміли Перша світова, а згодом громадянська війни. Влітку 1920 року унікальну споруду вщент зруйнували: від вибуху в одному з прольотів попадали всі решта. 1925-го її відбудували й дали іншу назву — “імені Євгенії Бош”. Однак проіснувала ця споруда недовго: 18 вересня 1941-го радянські війська при відступі були примушені її підірвати.

Перший залізничний міст через Дніпро, на той час найдовший у Європі (понад один кілометр), за проектом інженера Аманда Струве збудували на південній околиці міста в 1870-му. Спочатку його іменували мостом Курсько-Київської залізниці, пізніше — Московсько-Києво-Воронезької, згодом Русанівським. Останнім часом найуживаніша назва — Дарницький. Як і Ланцюговий, у 1920-му він був зруйнований. Втім, завдяки простій конструкції його відновили значно швидше — 1921-го.

У 1929 році у північній частині Києва через Дніпро перекинули ще один залізничний міст — Подільський, або Петрівський. Під час війни він не зазнав значних руйнувань. Відтак уже в 1944-му його відбудували.

1937-го в південній частині міста розпочали спорудження четвертого моста — автодорожнього. Проте звести його до війни так і не встигли.

Відновлювати мости розпочали наступного дня після визволення Києва — 7 листопада 1943 року. Основні сили спрямували на будівництво низьководного залізничного моста неподалік від повністю зруйнованого Дарницького і звели всього за 13 діб(!). Звісно, більшу частину конструкцій (зокрема опори) виготовили з дерева. Металевими зробили лише кілька прольотів — їх вдалося знайти на щойно звільненій території. Роботами керував Ісаак Баренбойм. Його ім’ям згодом названо вулицю Києва, що розташована поряд із місцем будівництва.

Низьководний міст через Дніпро міг існувати лише до льодоходу наступного року. Тому одразу після введення його в дію почали будувати тимчасовий висоководний (низьководний у 1944-му частково розібрали). Капітальний залізничний міст (Дарницький) звели поряд у 1952 році.

Автодорожній суцільнозварний міст (до слова, найдовший у Києві — 1543 метри), названий на честь Євгена Патона, ввели в експлуатацію 1953-го. У процесі його будівництва використали нижню частину опор, що залишилися з довоєнних часів.

Наступним у часі став Парковий міст, який збудували 1957-го. У цьому місці ширина Дніпра є найменшою в межах Києва. Відповідно порівняно невеликою (429 метрів) є й довжина моста, а також довжина судноплавного прольоту (180 метрів). Власне, тоді — за відсутності підпору від Канівського гідровузла — ріка в межах Києва була значно вужчою.

У перші роки існування Паркового моста по ньому влітку ходила сила-силенна люду. Тоді в місті не було зручнішого місця для відпочинку, ніж Центральний пляж. Траплялося, що від великої кількості пішоходів підвісні прольоти помітно розхитувалися (втім, амплітуда цих коливань була зовсім невеликою). У 1982-му з мостом трапилася аварія: похитнулася одна з опор. Причиною стало те, що чимало піску з русла видобували для будівництва. Наступного року ці роботи в Києві заборонили. Самі ж опори обсипали каменем. Час від часу це доводиться виконувати і тепер. До слова, такі дії спричинили поглиблення підмостового русла. Саме біля Паркового моста, точніше — трохи нижче основної лівобережної опори — розташоване найглибше місце Дніпра (20 метрів) у столиці.

У 1965 році збудовано міст Метро. Він розташований майже там, де раніше був Ланцюговий, а пізніше міст імені Євгенії Бош. На відміну від попередніх він має більші прольоти. Його продовженням є насип через Гідропарк, а далі ще один міст через Русанівську протоку.

1976-го завершили будівництво, вірогідно, найкрасивішого — Московського моста, завдовжки 816 метрів. Він є вантовим — саме ці конструкції утримують судноплавний проліт. Важлива особливість: великий 300-метровий судноплавний проліт.

Останній із київських мостів — Південний (завдовжки 1250 метрів із 271-метровим судноплавним прольотом) — ввели в дію у грудні 1990-го. Поміж інших цей міст є найширшим (41 метр); по ньому проходить не тільки лінія метрополітену, а й по три смуги для автотранспорту.

Перед спорудженням наступного моста, а саме — у напрямку житлового масиву Троєщина, виникла тривала перерва. Роботи з будівництва нового — Подільського мостового переходу розпочали на Трухановому острові наприкінці 2003-го. Основне русло Дніпра має перетинатися приблизно посередині між Парковим і Петрівським мостами. Далі на шляху Труханів острів із озером Бабиним і ще далі — протока Чорторий. Ділянка переходу на лівобережній заплаві, де зараз розташований дачний масив, проходитиме по насипу. Його висота відповідатиме рівням земної поверхні нового житлового масиву, який має з’явитися на місці дач. Новий міст буде арковим і не схожим на жоден з інших.

Зовсім недавно в південній частині Києва розпочато роботи зі спорудження ще одного моста, який має проходити за кілька десятків метрів нижче Дарницького залізничного. Він буде суміщеним: і залізничним, і автомобільним одночасно. Близькість його проходження до існуючого залізничного пояснюється бажанням використати існуючу транспортну інфраструктуру.

Найближчим часом у Києві передбачено розпочати будівництво ще одного моста — автодорожнього над входом у Гавань Він має з’єднати Рибальський півострів з вулицею Набережно-Хрещатицькою.

То скільки ж у Києві мостів? Якщо рахувати тільки перекинуті через основне русло Дніпра, буде сім.

Віктор ВИШНЕВСЬКИЙ доктор географічних наук (спеціально для “Хрещатика”)

прочитало 2701 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.7381 sec