images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 5 березня 2004 року, п'ятниця  №33 (2436) images
images
полоса
images
images
УЇКЕНД
images  
images
images
images
05/03/2004



images
“Катерина Ізмайлова”, яку приймав сам Шостакович, повернулася в київську оперу
images

“Катерину Ізмайлову” Дмитра Шостаковича не бачили на сцені Національної опери України майже п’ятнадцять років. І ось спектакль оновлено. Багато хто з глядачів ще пам’ятає шалений успіх прем’єр 1965-го та 1974 року. Тоді Шостакович писав у листі до Ірини Молостової (її пам’яті присвячено нинішню виставу): “Київська постановка як у музичній, так і в режисерській інтерпретації найкраща з тих, які мені довелося бачити...”

Пам’ятаю, ми — студенти Київської консерваторії — у 1965-му проводили весь час, навіть за рахунок лекцій, у оперному театрі на репетиціях Костянтина Сімеонова, знаменитого диригента. Відкривали для себе світ музики Шостаковича. У 1974 році виставу повернула така творча група: Костянтин Сімеонов (диригент), Ірина Молостова (режисер), Лев Венедиктов (хормейстер), Євдокія Колесник (Катерина) Олександр Загребельний (Борис Тимофійович). Співачці вдалося створити незабутній образ Катерини — владної, сильної, сміливої. Дмитро Шостакович приїхав на прем’єру, як і в 1965-му.

Мені пощастило від газети “Культура і життя” взяти інтерв’ю у Дмитра Дмитровича. За домовленням із його дружиною Іриною Антонівною на десяту ранку я прийшла в готель “Київ”. Композитор вразив своєю скромністю, тихою вимовою, доброзичливістю. Помітивши, що хвилююся, сказав: “Я вам усе розповім сам. Дуже сподобалася робота всього колективу. Вважаю, що запрошення Костянтина Арсеновича Сімеонова, справжнього митця й чудового педагога, для постановки “Катерини Ізмайлової” мало вирішальне значення”. Маестро хвалив оркестр за чистоту, злагодженість звучання та динаміку гри. Був у захваті від солістки Євдокії Колесник: “Співачка має прекрасні голосові дані й надзвичайно музикальна. Вона виявила хист справжньої драматичної актриси”,— повторював Дмитро Дмитрович.

Назвав постановку однією з найкращих у Радянському Союзі й за кордоном. Багато теплих слів сказав про хор: “Коли я почув перший акорд, у мене сльози виступили на очах. Не міг стриматися”.

У 1975-му Костянтин Сімеонов, Лев Венедиктов, Євдокія Колесник, Олександр Загребельний і Дмитро Шостакович (посмертно) були удостоєні Державної премії України імені Тараса Шевченка.

Доцільно згадати не тільки “Сімеонівський”, а й “Турчаківський” період життя опери. Лев Венедиктов розповів, що знаменитий український диригент Стефан Турчак зопалу пообіцяв на репетиції прочитати твір по-новому. Через два дні у нього вистачило мужності зізнатися: “Ні, я був неправий, намагатимуся зберегти все, що виконуєте”.

Як на мене, в інтерпретації Турчака було більше експресії, гнучкості, контрасту, в Сімеонова — трагізму. Слухачі електризувалися магнетизмом Турчака. Емоційність образів добре передавали прекрасні співаки Гізелла Ципола, Євдокія Колесник, Анатолій Кочерга, Микола Шопша. Спектакль з тріумфом зустріли в Москві, Мадриді, Вісбадені.

Нинішню виставу оновили (за постановкою Ірини Молостової) диригент Володимир Кожухар, режисери Валентина Рєка (до слова, колись співала партію Сонечки), Микола Третяк, хормейстер Лев Венедиктов, художник Давид Боровський.

Володимир Кожухар дещо змінив музичну інтерпретацію образів. Він трактує їх стримано-філософськи. Це відчувається вже у перших двох діях. Сюжет розвивається повільно, плавно. Диригент ніби поступово вводить у атмосферу напруження останніх епізодів. Непідробним драматизмом вражає сцена, що відбувається на каторзі.

Світлана Добронравова, яка зіграла Катерину, створила образ не тільки владної й підступної купчихи, а й натури слабкої, жіночної. Від Олександра Вострякова хотілося б гострішого прочитання образу Сергія. Майстерно виконав роль Бориса Тимофійовича Микола Шопша. Хор виступив як своєрідний театр, де кожний несе індивідуальне акторське навантаження. Персоніфікація його лежить у задумі Дмитра Шостаковича. В цій виставі вона доведена до вокальної й акторської довершеності.

На жаль, на прем’єрній виставі відчувалася млявість режисерського рішення. В окремих сценах митці не змогли наповнити дію темпо-ритмом, який іде від музики Дмитра Шостаковича. Можливо, це буде згодом.

Оновлення твору Дмитра Шостаковича в Національній опері України — безперечно, подія в музичному житті Києва. Та хотілося б побачити ще й українську класику — твори Лятошинського, Майбороди, Мейтуса, Губаренка...

Галина СТЕПАНЧЕНКО спеціально для “Хрещатика”

прочитало 1356 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
05/03/2004 | Володарі “Сезарів”. Одразу три нагороди дістали у Парижі автори стрічки “Нашестя варварів”, а найкращим фільмом, знятим у Євросоюзі, визнали німецький “Гудбай, Ленін!”
images
images
05/03/2004 | .
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.3368 sec