images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
16:00 |  Віталій Кличко: Ще 40 місцевих рад приєдналися до Асоціації міст України
images images images
14:00 |  До кінця року у столиці планують оголосити тендери щодо оновлення пасажирського транспорту
images images images
12:00 |  На Співочому полі заграє осінніми фарбами Фестиваль хризантем
images images images
10:00 |  "Київводоканал" та "Київтеплоенерго" підписали угоду для оптимізації роботи зняття та опломбування квартирних лічильників
images images images
08:00 |  У Контакт-центрі відбудеться "пряма лінія" з мешканцями з питань утримання зеленого господарства столиці
images images images
06:00 |  Хронічна втома: чому виникає і чим небезпечна
images images images
03:00 |  558 млн років тому на Землі жили дікінсонії
images images images
01:00 |  Перші гумки жували ще до нашої ери
images images images
22:00 |  Потужна метеохвиля накриє Землю на вихідних: як вберегтися від її наслідків
images images images
20:00 |  Чому люди переїдають: основні причини
images images images
18:00 |  У Києві дорожчає холодна вода
images images images
16:00 |  Власників незаконної реклами зводитимуть з розуму дзвінками
images images images
14:00 |  Зміни руху громадського транспорту під час проведення Всеукраїнського Свята подяки та мотопробігу
images images images
13:30 |  У Києві відбудуться змагання з велоспорту «Red bull-Володар Гори 2018»
images images images
13:00 |  22 вересня оголошено в столиці Днем жалоби
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 16 жовтня 2002 року, середа  №154 (2165) images
images
полоса
images
images
ЕКОНОМІКА
images  
images
images
images
16/10/2002



images
Нафтові пристрасті, або Хто господарює на внутрішньому ринку України
images

Ще три роки тому російські компанії “ЛУКОЙЛ” і “ТНК” ледве були помітні на українському ринку. Нині за ними не видно нікого іншого, стверджують одні експерти. Звинуватити компанії у монополізмі формально не можна (ще не досягли 35 відсотків на ринку), кажуть інші. Однак, за неофіційними даними, обом компаніям належить до 80 відсотків оптового і понад чверть роздрібного ринку нафтопродуктів. Лише “ТНК” має в Україні 900 автозаправних станцій, що значно більше, ніж по всій Росії. Навесні нинішнього року, ще до подорожчання нафтопродуктів в Україні, вітчизняні оператори середньої руки били на сполох з приводу того, що їх витісняють росіяни, демпінгуючи на ринку, аби перетягти до себе клієнтів. Проте на їхнє волання тоді ніхто не звернув уваги. І вже до осені ціни на внутрішньому ринку зросли на 30 відсотків, а українських операторів ніби й не було. Як і нема нічиїх інших, окрім російських. І це попри відомий постулат щодо диверсифікації енергоносіїв, від чого залежить безпека держави. Адже наївно думати, що російські компанії не сповідуватимуть політику свого уряду, якщо той у черговий раз надумає підняти експортне мито на нафтопродукти.

Який протекціонізм нам потрібен

Інститут трансформації суспільства (недержавний науково-дослідний центр) нещодавно провів опитування в п’яти містах України щодо російської експансії на вітчизняний ринок нафтопродуктів. Респонденти, а їх було 2580, відповідали на чотири запитання, які торкалися їхнього особистого ставлення до підвищення цін на бензин, домінування російських нафтокомпаній на нашому ринку, а також причетності чи непричетності українських владних структур до завоювання вітчизняного ринку нафтотрейдерами сусідньої держави. Останнє запитання стосувалося протекціоністської політики українського уряду щодо власних товаровиробників і торговців нафтопродуктами.

Директор Інституту трансформації суспільства Олег Соскін, аналізуючи результати опитування, на прес-конференції відзначив високу активність людей (зголосилися дати відповідь майже 79 відсотків респондентів, до яких звернулися інтерв’юери). Більшість опитаних (близько 80 і понад 80 відсотків) — проти подорожчання. Свою позицію пояснюють по-різному: автовласники боялися, що схудне гаманець, а пересічні громадяни пов’язували зростання цін на нафтопродукти з подорожчанням споживчих товарів. Високу вартість пального підтримала незначна кількість опитаних (3 — 4 відсотки). Щоправда, є досить суттєві регіональні розбіжності. Приміром, у Тернополі лише відсоток “за”, тоді як у Сумах аж 10.

Дещо менше різняться відповіді щодо російської монополізації українського ринку. Однак загалом і на сході (Луганськ 48 відсотків), і на півночі (Чернігів 60 відсотків), і на півдні (Миколаїв 54 відсотки) опитуваних проти експансії “ЛУКОЙЛА” і “ТНК”. Одні пояснюють це своїм негативним ставленням до російських компаній і всього російського, інші виступають проти будь-чиєї монополізації, яка знищує конкуренцію і навіть може загрожувати національній безпеці країни. Нічого поганого не бачать у присутності північного сусіда на нашому ринку в середньому відсотків 20 респондентів.

На запитання про лобіювання українськими чиновниками інтересів російських нафтотрейдерів на вітчизняному ринку від 40 (Луганськ) до 64 відсотків (Тернопіль) дали ствердну відповідь. Від 14 до 26 відсотків опитаних вважають, що наші посадовці тут ні при чому. Значна частка співвітчизників (від 15 до 20 відсотків) не володіє інформацією. Є й такі, хто байдуже ставиться до цієї проблеми (у Луганську їх найбільше — 13,6 відсотка).

Не надто відрізняються результати регіонального опитування від столичного, яке проводилося окремо й охопило 2100 осіб віком від 18 до 65 років. Узяти участь в акції погодився кожен третій з п’яти. Проти підвищення цін на бензин і дизпальне “проголосувало” майже 80 відсотків. Три відсотки підтримали зростання тарифів. Цікаво, що серед них досить багато стурбованих екологічним станом у місті. Своїм “так” вони хотіли сказати “ні” забрудненню навколишнього середовища автовикидами. Щоправда, є й такі, хто вважає, що за вищу якість треба більше платити. Проти російської монополії на українському ринку висловилося 60 відсотків опитаних, а 13 — підтримали присутність сусіда на вітчизняних нафтових теренах. Понад дві третини респондентів пояснюють “окупацію” ринку російськими компаніями протекціонізмом з боку столичних чиновників і майже 12 — переконані в їхній непричетності. Байдужих і тих, хто не володіє інформацією, в столиці, як і в регіонах, трохи більше 20 відсотків. Одностайні всі українці і в тому, що уряд має підтримувати вітчизняного товаровиробника та торговців нафтопродуктами (від 73 до 94 відсотків). І лише трохи більше чотирьох відсотків переконані, що протекціонізм не потрібен.

* * *

А ось що дізнався про ситуацію на нафтовому ринку України і Києва зокрема столичний журналіст Олег ГАВРИШ.

Реприватизація відштовхне інвесторів

Щодо нафтових поставок з Азербайджану, Казахстану, Татарстану та реприватизації НПЗ (за що ратують фахівці з Інституту трансформації суспільства), то із цим також не все просто. Україна може остаточно втратити російських інвесторів, які з 1 січня до 31 серпня нинішнього року переробили на заводах 74,8 відсотка усієї нафти. Якщо у 1999-му заводи простоювали, робітники не отримували заробітної плати, а обсяг давальницької сировини становив 79,1 відсотка, то саме з приходом на український ринок російських компаній ситуація поліпшилася. Кількість простоїв одразу скоротилася, причому 95 відсотків цього часу припадало на плановий ремонт виробничих потужностей. Азербайджанська нафта в Україну за самим лише бажанням не потече, та й продаватимуть її нам за світовими цінами. А у нас поки що немає платоспроможних споживачів. Щодо Казахстану, то нещодавно представники компанії “Казмунайгаз” оголосили про свій вихід з “Херсоннафтопереробки”, тобто згортають діяльність на українських теренах. Татарстан як суб’єкт Російської Федерації нині й так постачає нафту на Кременчуцький переробний завод.

У київському регіоні бензиновою “окупацією” не пахне

Нещодавно до півсотні прихильників Української національної консервативної партії (УНКП), лідером якої є пан Соскін, пікетували мерію Києва з вимогою припинити монополізацію столичного ринку нафтопродуктів російськими компаніями. Активісти акції роздавали газету партії “Національна фортеця”, де були сформульовані вимоги УНКП до київської влади. Пікетувальники тримали гасла: “Ні — наступу російських нафтових компаній”, “Захистимо національного виробника”.

Щоб зрозуміти безперспективність подібного “захисту”, досить проїхати київськими вулицями і порахувати автозаправні станції, що у власності російських компаній. Виявляється, з 304 АЗС, розташованих у київському регіоні, 56 належить “ТНК-Україна” і 28 — “ЛУКОЙЛ-Україна”. Отже, жодна з компаній не володіє більш як вісімнадцятьма відсотками місцевого роздрібного ринку. Тобто їх не можна вважати монополістами. Подорожчання пально-мастильних матеріалів не слід напряму пов’язувати з приходом на внутрішній ринок росіян, як цього хотілося б консерваторам. Адже, за даними моніторингу, що його проводить компанія НТЦ “Психея”, оптові ціни на нафтопродукти в Одеській, Полтавській, Луганській областях, де розташовані нафтопереробні заводи, які частково або повністю належать російським компаніям, нижчі на 50—150 гривень за тонну, ніж у Львівській та Івано-Франківській, де працюють неприватизовані НПЗ. Крім того, з початку року “російські” підприємства сплачують податків на чверть більше, ніж торік. А тим часом вартість нафти у світі й Росії за цей час зросла приблизно в півтора раза. Тому за законами економіки (а не політики) нафтопродукти мають дорожчати. У столиці рівень доходів громадян у середньому у 1,4—2,2 раза вищий, ніж у регіонах. А от вартість пального, за даними Київської інспекції контролю за цінами, на 2—15 відсотків нижча, ніж у більшості областей. У вересні, скажімо, літр бензину А-76 коштував близько 1,50 гривні, а в Тернополі — 1,58, Севастополі — 1,69. За високооктановий 92-й бензин кияни платили 1,82 гривні, а донеччани — 2. Дизпальне у столиці — 1,52 гривні за літр, у Дніпропетровську — 1,65.

“Монополія” на якість

“Хрещатик” також поцікавився думкою киян на автозаправних станціях “ЛУКОЙЛ-Україна”, “ТНК” і “Укр АВТО”. З опитаних 158 осіб 137 сказали, що з приходом російських компаній на столичний ринок нафтопродуктів якість бензину значно поліпшилася. 118 респондентів вважають, що його вартість зросла через світове підвищення цін на нафту. 98 зазначили, що краще висока ціна на пальне, ніж його дефіцит. 157 водіїв не вбачають монополізації київського ринку російськими нафтовими компаніями. 150 байдуже, кому належать НПЗ. 148 переконані, що цього року обслуговування на столичних автозаправних станціях поліпшилося.

Як повідомили в прес-службі Київської міськдержадміністрації: “Столичні фахівці також перевірили ринок нафтопродуктів Києва і не виявили його монополізації. З цим згодні й в Антимонопольному комітеті України. Заяви пана Соскіна цілковито популістські”.

Лариса ДАЦЮК “Хрещатик”

прочитало 3268 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.3524 sec