images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
14:00 |  Як не отруїтися грибами: МОЗ дав 12 порад
images images images
12:00 |  У столичному зоопарку встановлять інформаційні таблички для незрячих
images images images
10:00 |  У Києві стартувала соціальна ініціатива ECOSTRUM, присвячена проблемі накопичення сміття
images images images
08:00 |  Вихідними дорожники продовжували ремонт столичних шляхів
images images images
06:00 |  Нанороботи врятують людство від раку
images images images
03:00 |  Українці вивели надзвичайно корисний сорт картоплі
images images images
01:00 |  На дні океану відзняли маловідому істоту
images images images
22:00 |  Науковці пропонують обнести льодовики “підводними стінами”
images images images
20:00 |  На Печерську розкопали давнє поселення
images images images
18:00 |  До України завезуть надсучасні потяги
images images images
16:00 |  Віталій Кличко: Ще 40 місцевих рад приєдналися до Асоціації міст України
images images images
14:00 |  До кінця року у столиці планують оголосити тендери щодо оновлення пасажирського транспорту
images images images
12:00 |  На Співочому полі заграє осінніми фарбами Фестиваль хризантем
images images images
10:00 |  "Київводоканал" та "Київтеплоенерго" підписали угоду для оптимізації роботи зняття та опломбування квартирних лічильників
images images images
08:00 |  У Контакт-центрі відбудеться "пряма лінія" з мешканцями з питань утримання зеленого господарства столиці
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 11 жовтня 2002 року, п'ятниця  №152 (2163) images
images
полоса
images
images
ПАРАЛЕЛІ І МЕРИДІАНИ
images  
images
images
images
11/10/2002



images
Рецепти управління столицями Їхні керівники обмінювалися досвідом на міжнародній конференції в Києві
images

Одночасно п’ятьма мовами — англійською, французькою, німецькою, російською та українською — спілкувалися минулого тижня в Колонній залі Київської міськдержадміністрації: сюди на міжнародну конференцію “Політичне і адміністративне управління столичними містами Європи” з’їхалися керівники Берліна, Будапешта, Варшави, Москви, Стокгольма, Таллінна, Берна, Відня, Кишинева, Лондона... Цієї події ми чекали рік. Адже провести її саме в нашому місті учасники Конгресу місцевих та регіональних влад Європи домовилися в Гельсінкі у вересні 2001-го. Тож гостей приймали від усієї душі. “Нас так тепло зустріли в аеропорту, що я одразу полюбив Київ”,— поділився представник офісу європейської інтеграції магістрату Відня Томас Реш. А лорд-мерові Стокгольма Акселю Веннерхольму в нас, схоже, подобається настільки, що він приїхав уже вдруге за цей рік...

Не варто сліпо копіювати інших

До слова, Києву випало організувати поважний форум не випадково: ми самі виступили ініціаторами його проведення, бо це один з найефективніших шляхів інтеграції до європейського співтовариства. А вступ до Європейського союзу, як відомо, є пріоритетним для подальшого розвитку України, її регіонів та міст. До того ж, за словами депутата Київради, члена Національної делегації України в Конгресі місцевих і регіональних влад Європи Наталії Шиманської, чим більше європейців сюди приїжджатимуть, тим краще і для нас, й для них. Бо наша держава теж Європа, але там знають про нас небагато. Крім того, оскільки ми в сфері місцевого самоврядування та демократії робимо хоча й швидкі, але все ж таки лише перші кроки, то можемо, на думку Наталії Василівни, послугувати таким собі експериментальним майданчиком для перевірки класичних зарубіжних технологій та надбань. Можливо, деякі з них уже настав час оновити...

Отож зібралися управлінці порадитися, як найкраще налагодити роботу з центральною, регіональною та районною владами, заслужити довіру громадськості й долучити її до спільного господарювання, побудувати міжнародні зв’язки з іншими містами. Тим паче, що всі столиці світу, попри різні менталітет і уклад життя, мають здебільшого однакові проблеми. Але й сліпо копіювати досвід інших країн учасники конференції не збираються. Як, скажімо, застеріг екс-канцлер Берна Йорг Б’янконе, у них працює чудова модель відкритого, публічного керування, але народилася вона ще 1948 року і після постійного адаптування до місцевих обставин може тепер існувати лише на швейцарській землі. Хоча, звісно, почерпнути звідти для себе якесь раціональне зерно не завадить й іншим країнам. Тому Київ і Україна, як наголосив заступник Київського міського голови — секретар Київради Володимир Яловий, декларуючи курс на європейську інтеграцію, разом з тим прагнуть творчо переосмислити досвід розвинутих держав з урахуванням власних специфіки та традицій.

Треба уникати територіальної замкненості

Звичайно ж, на правах господаря перше слово надали Київському міському голові Олександрові Омельченку. На його думку, хоча система місцевого самоврядування у нас ще багато в чому відрізняється від чинної в європейських країнах, вона однозначно набула європейських рис. Доказом цього є приклад організації місцевої влади в Києві, який виступає піонером у розвитку народовладдя та флагманом європейської інтеграції на рівні регіонів. Про наше прагнення стати відкритішими для співробітництва і спільного рішення насущних питань, що постають нині перед територіальними громадами в багатьох країнах світу (а це проблеми екології, безпеки, економічного розвитку...), свідчить і членство України в Раді Європи та різних європейських і світових об’єднаннях, ратифікація Верховною Радою Європейської Хартії місцевого самоврядування (в повному обсязі), розвиток економічного співробітництва на регіональному і місцевому рівнях. Удосконаленню форм та методів роботи міських самоврядних органів чимало посприяла Асоціація міст України, за результатами діяльності якої стежать і в Раді Європи. Саме за ініціативою асоціації ухвалено державні програми розвитку місцевого самоврядування в Україні, розвитку малих та історичних міст, встановлено Указом Президента 7 грудня День місцевого самоврядування...

Це позитив. Але й негативу чимало. Скажімо, збереження нинішніх темпів розвитку Києва потребує нових ділянок для комплексної житлової забудови, винесення з центральної частини столиці об’єктів промисловості, спорудження сучасних транспортних вузлів на в’їздах у місто. Але на сьогодні, як свідчать розрахунки нового Генерального плану, перспективний розвиток міста стримується існуванням чітко визначених меж міської території, за якими закінчуються права органів місцевого самоврядування столиці й починаються права обласної ради Київщини. Така територіальна замкненість створює різні проблеми. Ряд учених пропонує ліквідувати Київську область, розподіливши її територію між новоствореним Київським столичним округом та областями, які нині межують з Київською. Але зрозуміло, що зміна адміністративно-територіального устрою вимагатиме внесення відповідних коректив до Конституції України з дотриманням спеціальної та досить складної процедури. Не випадково з цього питання досі тривають дискусії фахівців та політиків. Тож у напрацюванні оптимального вирішення питання неабияку користь може принести досвід європейських столиць, які свого часу вже знайшли вихід з такої ситуації.

Олександр Олександрович акцентував увагу присутніх і на ресурсному забезпеченні діяльності територіальних громад:

— Як президент Асоціації міст України можу засвідчити, що ця проблема гостро стоїть перед усіма нашими містами. Насамперед ідеться про потребу ухвалення таких правових актів, які були б спрямовані на зміцнення матеріально-фінансової основи місцевого самоврядування, а саме Податкового кодексу, законів “Про комунальну власність”, “Про комунальні підприємства”, “Про місцеві податки та збори”, які б визначали правовий статус комунального майна, врегульовували питання комунальної власності на землю та природні ресурси, забезпечували реальну самостійність місцевих бюджетів...

Від України не чекали такого швидкого прогресу

Тему розвитку місцевого самоврядування продовжив і заступник голови Адміністрації Президента України Олексій Іщенко. Він нагадав, що 9 листопада 1995 року наша держава стала членом Ради Європи. Тоді ми й зобов’язалися ратифікувати Європейську Хартію місцевого самоврядування (що й зробили у липні 1997-го) та привести національне законодавство відповідно до європейських стандартів. І відтоді, запевнив доповідач, ми багато чого досягли в цій галузі. Скажімо, торік Леонід Кучма видав Указ про державну підтримку місцевого самоврядування, в якому його розвиток визнано одним з найважливіших пріоритетів державної політики. Нині Кабмін розробив план заходів реалізації цієї програми. Крім того, у 2001 році Верховна Рада прийняла закони про органи самоорганізації населення, про службу в органах місцевого самоврядування, Земельний і Бюджетний кодекси. Досягнення останнього — у визнанні права територіальних громад на самостійне управління частиною фінансових ресурсів без ризику втрати певного обсягу трансфертів з державного бюджету. Щоправда, констатував Олексій Іщенко, у Бюджетному кодексі є й певні непослідовності. Так, Київ випав із загальної концепції побудови місцевих фінансів: як і раніше, він не отримує кошти на забезпечення столичних функцій. Залишається невизначеним і відсоток коштів, що мають вилучатися з міської казни до державної. Тому в проекті бюджету на 2003 рік враховано досвід територіальних громад більшості європейських країн, де відсоткове співвідношення між місцевими та державними скарбницями становить 40 до 60. Але тепер ухвалення цього проекту передбачає прийняття парламентом і Податкового кодексу та інших законів, а також реформування адміністративно-територіального устрою України.

Що й казати: попрацювати нам доведеться чимало. Але й зроблено, справді, немало. Зарубіжних фахівців навіть дивує той швидкий темп, з яким ми взялися наздоганяти розвинуті країни. Секретар Палати місцевих влад Конгресу місцевих та регіональних влад Європи Ричард Хартлі, який уже шість років приїжджає в Україну, зізнався з трибуни:

— Ми завжди розуміли, що й Рим побудували не за один день.. Тож чудес не очікували і навіть не сподівалися побачити такий явний прогрес... Протягом останніх років бачимо поступ України вперед і задоволені результатами.

Тепер, на думку Ричарда Хартлі, нам треба визначити взаємини між призначеними губернаторами й обраними регіональними радами, а також прийняти закон про адміністративно-територіальну реформу.

Подвійне підпорядкування іноді обмежує права громад

Цікавила учасників форуму і побудова взаємовідносин столичної влади з органами влади державної. Адже нерідко загальнонаціональні інтереси не збігаються з інтересами мешканців конкретної території. “Віце-мер Києва”, як називали Володимира Ялового зарубіжні гості, розповів, що у нас запорукою узгодження таких суперечностей є суміщення в одному органі — Київській міській державній адміністрації — функцій державної виконавчої влади та влади місцевого самоврядування. Хоча в деяких випадках подвійне підпорядкування столичних управлінь обмежує права територіальної громади, особливо в сфері користування майном і землею. Ні уряд, ні Верховна Рада так і не знайшли часу для врегулювання цього питання. Тому Київрада, як уже повідомляла преса, вирішила передати частину функцій Київського міського управління земельних ресурсів (підпорядкованого відповідному Державному комітету) та Регіонального відділення Фонду державного майна України по Києву до структур прямого підпорядкування. Для цього розширили повноваження Головного управління з питань майна, а також створили Головне управління земельних ресурсів. Тепер столична громада по праву розпоряджається своєю комунальною власністю. Київським шляхом пішли й області, які також створюють у себе подібні управління.

Володимир Борисович зупинився й на такому важливому аспекті діяльності місцевої влади в Україні, як сприяння стабільній роботі державних підприємств або виробництв колективної форми власності, в яких залишається державний пакет акцій. У більшості випадків, на переконання заступника Київського міського голови, шлях до вирішення цього завдання лежить через розробку відповідного інвестиційного проекту чи програми широкомасштабного пошуку інвестора. Однак для цього місцева влада не має достатніх повноважень. При цьому весь тягар таких підприємств (заборгованість за комунальні послуги, землю, по зарплаті та інших соціальних виплатах) лягає на територіальні громади і місцеву владу.

— Ми категорично не можемо погодитися з таким становищем,— зауважив Володимир Яловий.— За ініціативою Київського міського голови Олександра Омельченка, підтриманою депутатами міської ради, Київ звернувся до уряду з пропозицією передати низку державних підприємств та пакетів акцій, що перебувають у державній власності, в управління столиці. Їй уже передано кілька десятків підприємств та пакетів акцій, що позитивно відбилося на роботі столичної промисловості.

Кілька слів було сказано й про наші відносини з парламентом. Секретар Київради звернув увагу на те, що в ефективному управлінні містом велику роль відіграє група народних депутатів, обраних по мажоритарних округах столиці. Вони становлять своєрідну фракцію Києва у найвищому законодавчому органі країни. І те, що столиця має своє лобі у парламенті, — заслуга міського керівництва. Нині депутатської підтримки у вищих владних ешелонах потребуватиме повне й беззаперечне виконання Закону про столицю. Насамперед це стосується виплат компенсації, адже Київ, як вже мовилося вище, не отримує нині коштів, потрібних для здійснення столичних функцій, хоча їх і мають щороку передбачати в Державному бюджеті...

Берлін збанкрутував через... соціальні програми

Більшість присутніх просто вразив інформацією про своє місто начальник Департаменту федеральної і європейської політики сенату Берліна Дітер Сенонер. Виявляється, столиця вже кілька років є банкрутом. Це при тому, що її бюджет щорічно становить 20 мільярдів євро! Таких коштів не мають навіть скарбниці багатьох країн-членів Європейського союзу. Але разом з тим Берлін заборгував державі 40 мільярдів. І ще по два з половиною мільярди щороку набігає процентів. Німецькі фахівці підрахували: аби віддати гроші, треба, знову ж таки щороку, закривати в місті сім оперних театрів. Але їх там тільки три... Тамтешня влада думає звернутися до уряду з проханням оголосити надзвичайний стан в їхньому бюджеті, а в разі відмови — поскаржитися Конституційному суду. Куди ж витрачається така купа євро? На численні культурні та соціальні програми, насамперед на виплату компенсацій з безробіття. Чи не тому там аж 16 відсотків безробіття (для порівняння: в Києві менше одного відсотка)?

Берлін має ще одну особливість: подвійний статус муніципальної й федеральної землі. Тобто його мер одночасно є бургомістром і прем’єр-міністром, а ті ж самі управлінці займаються справами комунальними та міністерськими. Ніякого тобі нагляду чи контролю “згори” — повний суверенітет. Працюють навіть не за законами, а за чотирма угодами. Перша врегульовує форму співпраці між містом і державою, а решта — тонкощі фінансові.

У Берні стежать за настроями людей, а в Кишиневі борються з бідністю

Унікальним явищем навіть для Швейцарії похвалився колишній канцлер її столиці Йорг Б’янконе: у них кілька разів на рік проводять міські референдуми. Причому з найрізноманітніших питань — від реабілітації енергетичного ринку до укладення договору з бібліотекою... Мешканцям дається повний карт-бланш в отриманні будь-якої, крім конфіденційної, інформації. Вона публікується в офіційному віснику, оприлюднюється на прес-конференціях, розміщується в Інтернеті. Крім того, бернці можуть безпосередньо ознайомитися з нею в адміністративних управліннях. Міське ж керівництво регулярно досліджує та аналізує навіть не думки, а настрої жителів.

Але й у благополучному Берні “катастрофічно не вистачає коштів”. Крім того, люди незадоволені розташуванням у Берні майже дев’яноста дипломатичних представництв, працівники яких постійно порушують правила руху та паркування.

Відкритості у відносинах з громадськістю досягла й Естонія. Як проінформував міський секретар Таллінна Тоомас Сепп, щодругого понеділка вони транслюють по радіо засідання міськради. Зрозуміло, й усі офіційні документи цілком доступні для мас-медіа. А ще практично один-два рази на місяць там проводять День відчинених дверей мера: до нього може прийти і поспілкуватися будь-який громадянин.

Модель найточнішого ознайомлення управлінців з потребами городян навела й Наталія Шиманська. Вона розповіла, що у нас успішно діють ради громадського територіального самоврядування, які об’єднують по три-п’ять тисяч киян. Там співпрацюють з ветеранами, малозабезпеченими, хворими, безпритульними. На досвід цих рад спираються й місцеві депутати.

А один з представників кишинівської делегації поскаржився на гострий брак коштів саме на реалізацію соціальних проектів. Вони навіть розробили спеціальну програму боротьби з бідністю, основану на відродженні традицій меценатства. Буквально днями схвалили й програму “Від серця до серця”, котра встановлює індивідуальну медичну та фінансову підтримку найбідніших кишинівців.

В Австрії же, за повідомленням представника магістрату Відня Томаса Реша, думають нині над формуванням європейського регіону з чотирма мільйонами жителів Угорщини, Словаччини, Польщі та інших сусідніх територій. А ми все зі столичним ніяк розібратися не можемо...

Золотий та Срібний хрести вручили гостям із Лондона та Стокгольма

Учасники конференції дебатували, докопувалися до найменших нюансів управління столицями і, головне, робили це із зацікавленістю. Зазвичай наступного дня такі зустрічі відбуваються в напівпорожніх залах, але цього разу було навпаки: навіть пристроїв з навушниками для перекладу вистачило “під зав’язку”.

А підсумки обговорення підіб’ють влітку 2003 року. Як запевнив масмедійників Ричард Хартлі, це спілкування зробить вагомий внесок у дискусію, що триває в усій Європі. Звіт і рекомендації конференції адресують урядам її країн. Іншими словами, уточнив секретар Палати місцевих влад, про сказане в Києві дізнається широка європейська спільнота.

До слова, багаторічні старання пана Хартлі послідовно впроваджувати Європейську Хартію місцевого самоврядування не пройшли непоміченими: від Асоціації міст України йому вручили Золотий хрест. Срібним же хрестом за значний внесок у розвиток дружніх відносин між Києвом та Стокгольмом відзначили його лорд-мера Акселя Веннерхольма.

Анжела АФОНІНА “Хрещатик”

прочитало 2894 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.3676 sec