images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
06:00 |  Мистецтво чекати: британець знайшов арт-галерею в німецькому бункері
images images images
03:00 |  Волоські горіхи покращують склад крові
images images images
01:00 |  Вчені створили піну, яка дозволить “запечатувати” вогнепальні поранення
images images images
22:00 |  Вчені встановили основну причину захворювань серця
images images images
20:00 |  Україна і Білорусь спільно досліджуватимуть Антарктику
images images images
18:00 |  Для киян відкривають нову зону для барбекю у Голосіївському районі
images images images
16:00 |  Киян та гостей міста запрошують відвідати вистаку фіалок присвячену Дню вчителя
images images images
14:00 |  Як не отруїтися грибами: МОЗ дав 12 порад
images images images
12:00 |  У столичному зоопарку встановлять інформаційні таблички для незрячих
images images images
10:00 |  У Києві стартувала соціальна ініціатива ECOSTRUM, присвячена проблемі накопичення сміття
images images images
08:00 |  Вихідними дорожники продовжували ремонт столичних шляхів
images images images
06:00 |  Нанороботи врятують людство від раку
images images images
03:00 |  Українці вивели надзвичайно корисний сорт картоплі
images images images
01:00 |  На дні океану відзняли маловідому істоту
images images images
22:00 |  Науковці пропонують обнести льодовики “підводними стінами”
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 18 вересня 2002 року, середа  №138 (2149) images
images
полоса
images
images
СПОЖИВАЧ
images  
images
images
images
18/09/2002



images
Нестандартний пломбір Що дозволяє “хімічити” не вельми порядним виробникам морозива
images

Торік 160 українських виробників морозива видали “на-гора” 100 тисяч 24 тонни цього поживного продукту на 640 мільйонів гривень. За кордон відправили 836 тонн і отримали за нього 4,3 мільйона гривень (це вдвічі більше, ніж 2000 року). Та кількість підприємств, товариств і фірмочок, які долучаються до випуску морозива, продовжує зростати — вже зараз їх налічується понад 200. Отож і асортимент розширився, і ціни стали різноманітніші — від 50 копійок до гривні. Щоправда, за словами фахівців, не може порція пломбіру коштувати півгривні, бо такою є його собівартість!

На думку спеціалістів, ціну знижують за рахунок дешевих інгредієнтів поганої якості, на кшталт низькофракційного кокосового масла, рослинних білків... Про це мас-медійникам розповіли на прес-конференції у Державному комітеті стандартизації, метрології та сертифікації представники Асоціації українських виробників морозива. Організація ця створена у жовтні 2001-го і об’єднує поки що тільки десять, але великих найвідоміших підприємств, які “тримають” більше 33 відсотків нашого ринку морозива.

Ось ці досвідчені фахівці й роз’яснили, що в Україні відсутній єдиний державний стандарт на морозиво, що й дає не вельми порядним виробникам можливість “хімічити”. Тобто рецептуру та технічні умови кожен розробляє сам для себе. Тож виходить, що у пломбір, який традиційно готується з сировини тваринного походження, потрапляє олія, тобто продукт рослинного походження.

І річ не в тім, що олія як така взагалі не має права міститися у морозиві, ні. Наприклад, у єдиному державному стандарті, розробку якого планують завершити вже наприкінці 2003-го, все морозиво поділять на чотири групи, з огляду саме на сировину. Традиційне українське — лише на вершковому маслі та молочному білку, і ще три: на молочному та рослинному жирах і молочному білку, на олії й молочному білку та на основі цукрового сиропу (фруктове, овочеве, ароматичний лід). Тобто рослинні жири на цілком законних підставах увійдуть до рецептури солодкого продукту. Але далеко не всі!

Як пояснив генеральний директор ТОВ “Троянда” Анатолій Масюткін, головне, щоб олія була високоякісною. А така на світовому ринку коштує дорожче нашого найкращого вершкового масла, тож і собівартість продукту ніяк не знизиться, навпаки, зростатиме.

До речі, як розповіла заступник директора ЗАТ “Геркулес” Тетяна Мороговська, часто в морозиво олія потрапляє випадково. Річ у тім, що інгредієнтами для приготування пломбіру або вершкового морозива є вершкове масло, згущене та сухе молоко, цукор, стабілізатори (желатин, агар-агар тощо). Так от, у тому ж таки вже готовому вершковому маслі нерідко присутнє низькоякісне рослинне, у сухому та згущеному молоці — рослинні білки, замість бурякового підсовують цукор з тростини. Виробники морозива, купуючи все це, звісно, не відають про справжню якість придбаного. Бо виявити “нелегальні” домішки можна лише за допомогою “скажено” дорогого лабораторного обладнання (один апарат коштує десятки тисяч доларів). На жаль, не всі виробники сьогодні можуть дозволити собі таку розкіш.

Деякі підприємства додатково витрачають чималі кошти на придбання спеціального автотранспорту, аби доставити продукцію, що швидко тане, торговельникам. Ось так і набігають ті 50—60 копійок за порцію, а потім торгова націнка та податок на додану вартість і врешті “маємо те, що маємо”: покупець рідко знайде пачку солодкої прохолоди дешевше, ніж за 80 копійок... Один українець, за підрахунками фахівців Асоціації, споживає за рік усього три-чотири кілограми морозива, тоді як середньостатистичний європеєць — 14—15 кілограмів.

Та не лише висока ціна “винна” у тому, що ми мало їмо морозива. Ну, не звикли українці ласувати охолоджуючими ласощами, приміром, у дощ та холод. От у спеку, будь ласка, тільки встигайте торговельні точки виставляти. За кордоном же це — десерт до святкового столу, і заведено вживати його увесь рік.

— Якщо влітку Київський холодокомбінат № 2 випускає 600—700 тонн морозива на місяць, то взимку ледь до 100,— бідкався мені голова наглядової ради цього підприємства Михайло Загрія.— А буває, доводиться під час холодів узагалі зупиняти виробництво і реалізовувати те, що наготували за “гарячий” період. На повну потужність працюємо фактично сім місяців у рік.

Запитала я у Михайла Анатолійовича, чому наша київська продукція дорожча, ніж привізна з того ж Луганська чи Житомира.

— Бо працюємо у досить складних економічних умовах,— пояснив пан Загрія.— Приміром, земля в центрі столиці дуже дорога. Тому найближчі наші перспективи — будівництво нової фабрики за межами Києва.

На думку президента Асоціації Ігоря Бартковського, усі “морозивні” проблеми можна вирішити. Щоб цей товар став доступнішим, достатньо зменшити митні збори на обладнання і сировину, які не випускаються в Україні, та ще знизити податок на додану вартість хоча б до 10 відсотків (зараз — 20 відсотків).

Скуштувати різноманітну вітчизняну продукцію споживачі можуть на фестивалях морозива. Один з таких проводився в День незалежності на території Національного експоцентру України. Тоді 13 підприємств представили свої вироби. Вперше у ролі найвимогливіших дегустаторів виступали діти. Вони заповнювали анкети, які потім дуже серйозно вивчала поважна комісія, і головний приз — кришталева ваза та медаль — дісталися саме Київському холодокомбінату № 2.

На жаль, поки що подібні заходи відбуваються спонтанно, але голова Асоціації пан Бартковський пообіцяв, що вже з наступного року свято морозива “прив’яжуть” до Дня захисту дітей, тобто до 1 червня, причому він особисто піклуватиметься, аби стало воно традиційним і всеукраїнським.

Незабаром споживачі зможуть впізнавати високоякісний продукт за товарним знаком Асоціації: на тлі блакитного кола з контурами карти України зображено конус із кружечками, який символізує ріжок з морозивом. Дозволятимуть такий малюнок на упаковці лише тим виробникам, чий продукт позитивно оцінить Центральна державна дегустаційна комісія. А потім підприємство кожні три роки має підтверджувати право “носити” цей своєрідний “знак якості”...

Галина ГАЄВСЬКА “Хрещатик”

прочитало 4787 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
18/09/2002 | Вершкове масло по зернятках збирають. Перед тим з нього “викручують” зайву воду
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.3698 sec