images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
14:00 |  Як не отруїтися грибами: МОЗ дав 12 порад
images images images
12:00 |  У столичному зоопарку встановлять інформаційні таблички для незрячих
images images images
10:00 |  У Києві стартувала соціальна ініціатива ECOSTRUM, присвячена проблемі накопичення сміття
images images images
08:00 |  Вихідними дорожники продовжували ремонт столичних шляхів
images images images
06:00 |  Нанороботи врятують людство від раку
images images images
03:00 |  Українці вивели надзвичайно корисний сорт картоплі
images images images
01:00 |  На дні океану відзняли маловідому істоту
images images images
22:00 |  Науковці пропонують обнести льодовики “підводними стінами”
images images images
20:00 |  На Печерську розкопали давнє поселення
images images images
18:00 |  До України завезуть надсучасні потяги
images images images
16:00 |  Віталій Кличко: Ще 40 місцевих рад приєдналися до Асоціації міст України
images images images
14:00 |  До кінця року у столиці планують оголосити тендери щодо оновлення пасажирського транспорту
images images images
12:00 |  На Співочому полі заграє осінніми фарбами Фестиваль хризантем
images images images
10:00 |  "Київводоканал" та "Київтеплоенерго" підписали угоду для оптимізації роботи зняття та опломбування квартирних лічильників
images images images
08:00 |  У Контакт-центрі відбудеться "пряма лінія" з мешканцями з питань утримання зеленого господарства столиці
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 2 серпня 2002 року, п'ятниця  №113 (2124) images
images
полоса
images
images
ПЕРША СТОРІНКА
images  
images
images
images
02/08/2002



images
Повітряна тривога
images
Є щось фатальне у львівській трагедії, що забрала майже сотню людських життів. Серед почесних гостей цього розмашистого авіашоу (близько десяти тисяч осіб зібралося на аеродромі Скнилів в очікуванні ефектних демонстраційних польотів з фігурами вищого пілотажу) був і командувач Військово-Повітряних сил України Віктор Стрельников, який нині, після своєї відставки, дає свідчення слідчим прокуратури. 23 листопада 1996-го він, тодішній перший заступник командувача вітчизняних ВПС, опинився поміж пасажирів Боїнга-767, який зі злої волі терористів упав в океан. Стрельников виплив. Моє інтерв’ю з ним “Останній день Помпеї міг настати на Коморах...” (“Киевские Ведомости”, 2 грудня 1996 року) завершилося таким одкровенням генерала: “Для мене тепер не понеділок день важкий, а субота, коли сталася катастрофа...” Скнилівська катастрофа, до якої якщо не прямо, то опосередковано причетний Віктор Стрельников (він чомусь “переводить стрілки” на пілотів-асів Володимира Топонаря та Юрія Єгорова), також трапилася в суботу. В “чорну суботу” 27 липня 2002 року. У день осатанілого радіоактивного Сонця.

Є щось парадоксальне у цьому шоу з летальним кінцем. Святкуючи з незвичайним лихацтвом свій 60-річний ювілей, 14-й авіаційний корпус (він виділився з уславленої 14-ї армії, яка під час Великої Вітчизняної знищила в небі та спалила на землі 1323 літаки і 398 танків фашистської Німеччини) породив, гадаю, у багатьох співгромадян якщо не страх перед “некерованою” армією (і це в нашій мирній Україні!), то стресове відчуття непередбаченої повітряної тривоги.

Є щось цілком логічне в тому, що в народі наростає тривога за стан повітряних сил, хай то військові чи цивільні літаки. Зрозуміло, низкою відставок та арештів неможливо утримати на висоті вітчизняну авіацію — потрібні радикальні реформи. Про них “на весь голос” заговорили після того, як 10 лютого 1995-го не повернувся з експериментального польоту Ан-70. Одні називали його “повітряним богатирем двадцять першого століття”, інші — “літаючою домовиною”.

Цей військово-транспортний літак, спроектований для перекидання багатотонних вантажів з аеродромів, які мають короткі злітно-посадочні смуги, пішов у небо “недоношеним”. Тобто без усунення оприлюднених у пресі причин, що призвели в жовтні 1992-го і до загибелі “Руслана”: прискорена програма сертифікації конструктивно недовершеної машини, помітна втрата професійних навичок у випробувачів через надмірне захоплення комерційними транспортними рейсами і всілякими повітряними шоу...

Хоч би як там було, але саме смертоносне падіння Ан-70 стало поштовхом до подолання “звукового бар’єра” відомчого безладу і створення позавідомчої служби контролю за використанням повітряного простору. Пригадується, в кінцевому акті урядової комісії з розслідування анівської катастрофи (на чолі з цивільним міністром Валерієм Шмаровим) особливо наголошувалося: однією з ключових причин того, що сталося, є відсутність державного органу нагляду за безпекою польотів. І що ж? А нічого. Сказано — не зроблено.

Нарешті 15 січня 1998 року, ніби слідами страшної катастрофи Як-42, що тримав курс на Салоніки, Леонід Кучма підписує президентський Указ “Про невідкладні заходи щодо забезпечення безпеки авіації України”, де йдеться про екстрену потребу “підготувати пропозиції про внесення змін до Повітряного кодексу України, передбачивши в них, що забезпечення безпеки авіації є першочерговим завданням”. Майже через два роки, 15 грудня 1999-го, у парламентаріїв дійшли руки (цебто кнопки) до прийняття Закону “Про внесення змін до Повітряного кодексу України”. В оновленій редакції цього документа чорним по білому написано: “Державний нагляд за забезпеченням безпеки авіації здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади...” Тодішній глава уряду Віктор Ющенко невідкладно, вже 5 січня 2000 року, дав таке протокольне доручення групі віце-прем’єрів та міністрів, включаючи силових: “Прошу в місячний термін розробити та подати в установленому порядку Кабінету Міністрів України проект Положення про спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади державного нагляду за забезпеченням безпеки авіації України”.

Сказано — і знову не зроблено. Так що задля справедливості поряд із трагічним переліком всесвітньо відомих повітряних шоу (1973-й, Ле Бурже — загинули

15 осіб; 1982-й, Маннгейм — загинули 46 осіб; 1988-й, німецька авіабаза Раммштейн — загинули 70 осіб...) варто було б умістити і хроніку затяжного виконання (читай — невиконання) президентського Указу “Про невідкладні заходи...”

Безперечно, Леонід Кучма гідно відреагував на скнилівську трагедію: на відміну від свого російського колеги Володимира Путіна, який не поспішав з курортного раю в пекло атомної аварії “Курська”, перервав відпустку в Криму й одразу ж вилетів на Львівщину; розпорядився оперативно надати суттєву допомогу родинам загиблих і відвідав у лікарнях поранених; утримався від неперевірених версій, хоча й зажадав суворо покарати винуватців, а головне — висловився проти таких показових шоу, котрі не додають вітчизняній авіації балів боєздатності й безпеки...

Якби тепер Леонід Данилович — як гарант Конституції і Головнокомандуючий — приголомшив державних мужів лобовим запитанням: чому досі не втілений у життя (повною мірою і до кінця) “авіаційний” президентський Указ?

— Виконали б його (тобто створили б той самий спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з метою державного нагляду за безпекою всієї авіації), не довелось би тепер дебатувати, хто більше винен — техніка чи людина,— не без досади говорить президент професійного союзу — асоціації льотного складу цивільної авіації України Валентин Рвачов.— Утім, і місцева влада повинна була втрутитися в це шоу, щоб військові не порушували елементарних правил. Не менше двохсот метрів мають відділяти трибуни глядачів від злітно-посадочної смуги. Я не кажу вже про ретельно вивірений, погоджений і затверджений сценарій демонстраційних польотів — з продуманими маршрутами, з чіткими інструктажами, з міліційним оточенням зони повітряного шоу...

Що ж стосується громадського контролю над армією, про що сьогодні твердять усі кому не ліньки, то тут не треба шукати хрестоматійних “кухарок” — є Верховна Рада. Кого кого, а вже її обранців не потрібно вчити, як створювати всілякі слідчі комісії та піднімати на парламентську трибуну, як на плаху, найвищих чинів. З погонами і без.

Геннадій КИРИНДЯСОВ ”Хрещатик”

прочитало 5133 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
02/08/2002 | Підкорювач Піднебесної. Італійські пісні українського тенора Ігоря Борка сподобалися китайським меломанам
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.2867 sec