images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
11:00 |  Ключовою темою Інвестиційного форуму міста Києва 2018 стануть інновації
images images images
08:00 |  Синоптики знову попередили про ожеледицю
images images images
17:00 |  Уперше українською:
images images images
14:00 |  Станція метро "Виставковий центр" може отримати новий вихід
images images images
11:00 |  Перо й до Києва доведе: у столиці відбудеться фінал "Лескара 2018"
images images images
08:00 |  У касах столичного метрополітену встановили банківські термінали
images images images
19:00 |  У зв’язку із погіршенням погодних умов киян просять надавати перевагу громадському транспорту та не паркувати авто обабіч дороги
images images images
17:15 |  На столицю насувається негода: киян закликають бути обережними під час ожеледиці
images images images
17:00 |  Громадскість матиме доступ до редакцій рішень Київради
images images images
14:00 |  Українці застібнуть паски безпеки навіть в автобусах
images images images
11:00 |  Київ прагне отримати статус Європейської культурної столиці
images images images
08:00 |  Для громадян із вадами зору встановлять 3D-моделі зменшених історичних пам’яток
images images images
17:00 |  Сторінки історії: папір для першої київської друкарні везли човнами 250 км
images images images
14:00 |  На столичних мостах проводять ремонти. Водіїв просять передбачати більше часу на дорогу
images images images
11:00 |  У Києві за 2-3 роки планують замінити комплексно зношені мережі у найпроблемніших мікрорайонах
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 11 липня 2002 року, четвер  №100 (2111) images
images
полоса
images
images
МІСЬКЕ ЖИТТЯ
images  
images
images
images
11/07/2002



images
Київська телевежа чепуриться На запаморочливій висоті працює спеціальна бригада... з альпіністів
images

На позір обивателя на столичній телевежі — тиша й благодать. З вулиці вона виглядає вельми презентабельно — червоно-білі конструкції сяють на сонці, поблискують трансляційні антени. А попри те нині там ведуться ремонтні роботи — бригада альпіністів фарбує башту. Щоправда, неозброєним оком помітити підвішених на 200-метровій висоті верхолазів важко — навіть знаючи, де саме вони перебувають... Навіть коли ми з фотокореспондентом піднялися на цю запаморочливу висоту, у плетиві всіх цих конструкцій майже неможливо розгледіти “людей з пензлем”. Це, до слова, спеціалісти київського підприємства “Висотник-2”, яких запрошують на подібні роботи вже років із п’ять-шість. Працюють вони, за технікою безпеки, лише вдень.

На фарбування (щоп’ять років) потрібно близько восьми тонн фарби, вартість таких робіт — близько мільйона гривень. Цікаво, що державне підприємство “Київський радіотелевізійний передавальний центр” фінансує ремонт самотужки — жодної копійки з бюджетів різних рівнів йому не виділяється. Попри те споруда потребує постійної санації: щорічне обстеження коштує понад 80 тисяч гривень, а відновлення пошкоджених частин — ще більше.

Унікальна споруда київської телевежі — “дитя” винятково українське. Проектували фахівці “УкрНДІпроектстальконструкції” (головний інженер проекту — 84-літній Олег Шумицький, який донині працює в інституті), Діпрозв’язку, академічних — Інституту електрозварювання імені Євгена Патона, Інституту механіки та інших. Надміцні сталі виготовлялися на українських підприємствах — “Дніпроспецсталь”, “Азовсталь”. Будували працівники київського ж підприємства “Мінмонтажспецбуд”. До речі, у 73-му творці телевежі удостоїлися Державної премії України. Лауреатом цієї премії став і Олег Іванович Шумицький. За п’ять років, у серпні 1973-го вежу здали в експлуатацію.

В “УкрНДІпроектстальконструкції” розповіли, що Київська — найвища сталева вежа, споруджена у Радянському Союзі. Обійшлася вона держскарбниці майже у п’ять мільйонів карбованців. Її висота — 380 метрів, металевого прокату використано 2737,7 тонни, арматури для фундаменту — 23 тонни, а залізобетону — 1066 кубічних метрів. Задля порівняння: висота вежі Санкт-Петербурзького телецентру — 315 метрів (це “первісток”, збудований у 1962-му році), Єреванського — майже 300 метрів, Ташкентського — 375, Ризького — 368, Алматинського — 326

(стоїть на майданчику із сейсмостійкістю у 10 балів). Усі ці споруди спроектували саме у Києві, в уже згаданому інституті. До слова, кілька років тому київські інженери брали участь у міжнародному тендері за участю росіян, німців, чехів, китайців — президент Білорусі Олександр Лукашенко забажав мати у Мінську 420-метрову телевежу. Щоправда, той тендер ніхто не виграв — якраз нагло “обвалився” долар. Хоча кияни заправили порівняно недорого — 75 мільйонів “зелених” (інші ж жадали понад сто)...

Начальник відділу висотних споруд Борис Бут докладно роз’яснив ще й особливості цієї металоконструкції, база якої — восьмигранна обойма, яка стоїть на чотирьох опорах-“ногах” (основа її окружності має у діаметрі 90 метрів). Цікаво, що монтували вежу унікальним методом: уявіть, її підрощували знизу, піднімаючи вже зібрані частини. Для цього задіяли вісім гідравлічних домкратів вантажопідйомністю по 200 тонн кожний. Така технологія “виштовхування” конструкції була застосована вперше у світі — вона зручна тим, що більшість робіт виконали на землі із застосуванням цільнозварених труб, методом “труба в трубу”.

У шахті вежі проходить сила комунікацій: фідерні й кабельні лінії, труби водопостачання й каналізації, вертикальні сходи-трапи. А ще два ліфти: вантажний їздить на висоту 192 метри і піднімає півтонни, а пасажирський — на відмітку майже 330 метрів (піднімає восьмеро людей). До речі, свого часу цей фінський ліфт (а змонтували його у 80-му році) був останнім писком прогресу — ще б пак, швидкість підйому чотири метри за секунду! Нині ж такі мало не у кожному пристойному готелі.

Борис Миколайович люб’язно надав мені результати обстежень Київської телевежі, що їх вели фахівці інституту впродовж року. За даними цих досліджень ведеться нині і фарбування конструкцій, і покриття їх антикорозійними речовинами — так звана металізація тих частин, де розвивається корозія.

Директор Київського радіотелевізійного передавального центру Валеріан Сидоренко розповів, що вежа задумувалася як перспективний проект, так би мовити, з запасом потужностей: у 70-ті звідси передавалися три телевізійні й три радіоканали. Нині ж у телецентру клієнтів значно побільшало: телепрограми транслюють 12 передавачів, а радіо — 16 у діапазоні ультракоротких хвиль.

Київська телевежа — складний інженерний об’єкт. Окрім власне антен, лише іззовні на ній розміщено систему попереджувального освітлення — 62 вогники для пілотів авіалайнерів. А ще тут є система декоративного освітлення із двох сотень прожекторів — їх вмикають рідко, лише на свята...

Оксана КОЗАК “Хрещатик”

прочитало 4621 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 6.5796 sec