images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
16:00 |  Власників незаконної реклами зводитимуть з розуму дзвінками
images images images
14:00 |  Зміни руху громадського транспорту під час проведення Всеукраїнського Свята подяки та мотопробігу
images images images
13:30 |  У Києві відбудуться змагання з велоспорту «Red bull-Володар Гори 2018»
images images images
13:00 |  22 вересня оголошено в столиці Днем жалоби
images images images
12:00 |  Під час закриття станції метро "Політехнічний інститут" пасажири можуть користуватися наземним громадським транспортом
images images images
10:00 |  "Міський магазин" розробив онлайн-карту легально встановлених МАФів
images images images
10:00 |  У столиці відбудеться традиційне свято "Юнь Києва запрошує"
images images images
08:00 |  Цими днями передбачається перекриття руху транспорту на центральних вулицях
images images images
06:00 |  5 продуктів, які зникнуть через зміни клімату
images images images
03:00 |  На дні турецького озера знайшли руїни стародавньої церкви
images images images
01:00 |  Роботи-медузи спостерігатимуть за кораловими рифами
images images images
22:00 |  Зарплата військовослужбовців істотно зросте
images images images
20:00 |  Майже 7 тис. киян за місяць скористались велопрокатом «bike sharing» - Симонов
images images images
18:00 |  Сьогодні ввечері футбол заблокує роботу трьох станцій Київського метро
images images images
16:00 |  Ганна Старостенко розповіла як Київ підвищить зарплату вчителям
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 5 липня 2002 року, п'ятниця  №97 (2108) images
images
полоса
images
images
ІСТОРІЯ СУЧАСНОСТІ
images  
images
images
images
05/07/2002



images
“Руслан” для... жирафи В АНТК “Антонов” не лише будують літаки, а й бережуть пам’ять про їхніх творців
images

Тендітні балерини Большого театру виконують складні па на фюзеляжі двох красенів-літаків Ан-2, що піднялися у повітря. Поблизу них висять два вертольоти Мі-8, пасажири яких одягли навушники і вслухаються у мелодію, поки їхні погляди прикуті до балерин. Як стверджують знавці, це новий вид мистецтва. Поки що без назви. Видовище було недавно пред’явлене світові одним англійським бізнесменом. Він навіть придбав для цього літаки виробництва авіаційного науково-технічного комплексу “Антонов”.

Звісно, це найоригінальніший спосіб використання українських лайнерів подібного класу. В решті випадків вони для чисто прагматичних, сказати б, земних цілей. Бо ця машина практична, проста, надійна і надзвичайно маневрена. До того ж переважає західні аналоги не лише за своїми польотними характеристиками, а й за ціною. Тож недаремно малогабаритні модифікації цієї серії купують для власних потреб американські льотчики-пенсіонери...

А один із Анів-124 (“Руслан”) прославився тим, що три роки тому привіз на різдвяні свята із Канади до Нью-Йорка величезну ялинку. Вона важила 40 тонн, один лише стовбур був завширшки чотири метри. За доставку трьох трансформаторів загальною вагою понад 135 тонн літак потрапив до Книги рекордів Гіннесса.

І звірів із чеського зоопарку в індонезійський теж перевозив “Руслан”. Чому ж не винайняли Боїнг? Виявляється, жирафи туди не вміщаються. Вони, як відомо, заввишки до шести метрів. А до “Руслана” заходять спокійно, навіть не пригинаючись.

До речі, все це не байки, які люблять розповідати авіатори, а справжні факти, зафіксовані музейниками підприємства.

* * *

З ними ми, кореспонденти “Хрещатика”, познайомилися на зустрічі, присвяченій 35-річчю з дня створення музею на авіаційному науково-технічному комплексі.

Ця дата — своєрідний рекорд. Як відомо, подібні заклади на деяких київських підприємствах закрили, не маючи коштів на їхнє утримання. І втратили назавжди безцінні експонати. У антоновців навпаки — музейний фонд поповнюється щороку. А директор музею отримує таку ж зарплатню, як провідний спеціаліст. І ще як представниця слабкої статі має шести-, а не восьмигодинний робочий день. За розпорядженням генерального конструктора Петра Балабуєва усі жінки на фірмі мають таку пільгу.

Про це розповіла сама директор музею Любов Івасенко. Вона інженер-конструктор за освітою і добре знає історію літакобудування... Помічники Любові Євгенівни В’ячеслав Заярін та Леонід Петров — фахівці високого класу й активні пропагандисти та великі знавці кожного типу літака, створеного на комплексі.

Отож на усі запитання ми отримували найвичерпніші відповіді. І побували там, куди не всіх екскурсантів пускають. Наприклад, у справжній аеродинамічній трубі.

Щоправда, нас не обдували повітрям. Але провідний спеціаліст з аеродинаміки Микола Орлов детально розповів, як діє ця установка — єдина в Україні. Модель літака закріплюють на спеціальних вагах, вмикають вентилятор, який подає потоки повітря, ваги фіксують усі параметри і повідомляють дані на комп’ютер. Так перевіряють усі навантаження на літак у повітрі, відпрацьовують методи скидання з машини вантажів, парашутистів. До речі, тут випробовують не лише авіаційну техніку, а й спортивне спорядження: гірськолижне, велосипеди, боб-сани, дельтаплани. І навіть моделі висотних будинків та пам’ятників. Зокрема, таке випробування пройшла модель монумента Матері-Батьківщини. І, як бачимо, з пам’ятником поки що нічого не сталося, хоча час від часу нас лякають, що він упаде. Виходить, усі розрахунки, проведені в аеродинамічній трубі, правильні.

* * *

А ще наша екскурсійна група побувала в святая святих науково-технічного комплексу — конструкторському бюро. Зізнаюся, ніяких секретів ми не вивідали. Зате побачили, в яких умовах народжується нова авіаційна техніка. Інженери-конструктори вже давно пересіли від кульмана до комп’ютера.

— Наші інформаційні технології,— переконував нас провідний спеціаліст Юрій Бойко,— ні в чому не поступаються західним. І людям старшого віку неважко їх освоїти. Для цього на підприємстві діє навчально-методичний центр. Хоча креслення за кульманом ми все-таки робимо — для старих моделей літаків.

Уся система надійно захищена від сторонніх зазіхань. А хакери, котрі мріють вивідати секрети, можуть відпочивати: до Інтернету внутрішня конструкторська мережа антоновців не підключена.

Але рекламний сайт підприємства створено. Там можна побачити чимало гарних фотографій усіх видів лайнерів і довідатися про історію антоновців.

* * *

Народилося об’єднання одразу після війни, в 1946 році, у Новосибірську. В 1952-му переїхало до Києва, який тоді був у промисловому розумінні значно розвиненішим, ніж Новосибірськ.

За 55 років на фірмі створено 20 оригінальних типів літаків і понад 100 їхніх модифікацій. Усього ж збудовано понад 22 тисячі лайнерів марки “Антонов” — в Україні, Росії, Польщі й Китаї. А тепер кияни навчатимуть літакобудуванню іранців.

Літають Ани в усьому світі, витримують і 50-градусний мороз, і 50-градусну спеку. Так, Індія закупила у нас 100 лайнерів серії Ан-26. Цю машину індійці настільки вподобали, що називають її любовно “Срібний кінь”.

Першим літаком, збудованим у Києві в 1956 році, був Ан-8, спеціалізований військово-транспортний. Із нього потім виросли “Руслан” та “Мрія”.

Але які б машини тут не придумували, дотримувалися побажання генерального конструктора, засновника підприємства Олега Антонова: машина повинна бути красивою. Він любив повторювати: “Негарний літак не полетить або літатиме погано”. Генеральний ще помилувався “Русланом”, створеним у 1982-му. А в 1984 році Антонова не стало.

Кабінет, де щодня трудився Олег Костянтинович, ніхто не зайняв. На робочому столі, який він сам спроектував, чистота і порядок, як було за його життя. Все під рукою, ніякого завалу паперів. Кожна річ — на своєму місці, здається, ніби зараз господар кабінету зайде сюди, підніме слухавку...

— Олег Костянтинович,— розповідає його колега Віктор Анисенко,— не любив довгих нарад чи дискусій. Завжди вкладався у 20 хвилин. І за цей час встигав вислухати думку всіх присутніх.

Віктор Гаврилович очолював тоді одне із провідних конструкторських бюро. Працює й досі інженером-конструктором. І як ветеран виробництва зустрічає екскурсантів у кабінеті Антонова, відповідає на всі запитання, розповідає про талановитого конструктора і прекрасну людину.

Антонов вільно володів французькою мовою, технічну літературу читав англійською, любив кіно і знав його, дружив з французькими художниками, сам малював картини, працював із деревом, спроектував власний будинок. А ще захоплювався спортом: плавав, катався на лижах, грав у теніс. Тенісні корти підприємства були відомі в усьому Києві.

Антонову не байдужі були екологічні проблеми. Він разом з іншими відомими людьми протестував проти будівництва на Байкалі целюлозного комбінату. На одному зі з’їздів КПУ Олег Костянтинович виступив проти спорудження на Дніпрі низьконапірних гідроелектростанцій. Він намагався довести, якої шкоди це завдасть довкіллю. На жаль, до його думки не прислухалися.

Антонов підтримав ідею створити на підприємстві музей і всіляко допомагав першому його директорові Івану Потеряйлу.

Нині експонати великої зали музею розповідають про людей, котрі створили найкращі літаки у світі. Моделі усіх лайнерів зроблені у масштабі 1:50.

В окремій кімнаті містяться особисті речі генерального конструктора, подарунки, які йому презентували. А нещодавно тут з’явилася картина “Радість”, написана Олегом Костянтиновичем. На ній — два планери линуть у блакитно-біле небо. Це створює справді радісний настрій, заспокоює і водночас хвилює.

* * *

Антоновці мріють створити ще один музей — натурних експонатів. Для нього відведено місце на летовищі у Гостомелі. Під відкритим небом на вічному приколі стоятимуть літаки всіх типів і всіх часів. Тут уже є перші екземпляри. За деякими із них їздили по всій Україні. Так, із Кіровограда доставили “Бджілку” — літак серії Ан-14. Розповідають, що Антонов дуже любив цю машину. Вона використовувалася як повітряне таксі, вміщувала сім пасажирів. Шкода, що у ті часи довелося припинити її виробництво. Можливо, тепер відновлять?

Стояла ж на приколі “Мрія” сім років, а у травні минулого року стала потрібною. З’явилися замовлення: приміром, на алмазодобуваючий комплекс у Якутії потрібно було доставити самоскиди із Японії. Саме у “Мрію” вони й помістилися. Інакше їхні велетенські кузови довелося б розрізати, а потім на місці зварювати зі шматків.

Як розповів льотчик-випробувач Леонід Філіпович, нещодавно “Мрія” перевозила гуманітарні вантажі до Афганістану...

Як бачимо, музей тут — це не збірка запилених раритетів, а нехай і незначна, але дуже необхідна частина виробничого життя всього потужного колективу.

Любов НЕЧИПОРЕНКО, Валерій СКИБА (фото) “Хрещатик”

прочитало 3907 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.3185 sec