images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
08:00 |  Спецтехніка знаходиться у стовідсотковій готовності до зимового періоду
images images images
17:00 |  У Києві відбулося відкриття виставки, присвяченої українському святковому вбранню
images images images
14:00 |  Без секретів і втрат: усю інформацію БТІ столиці оцифрують
images images images
11:00 |  За отриманим у листопаді рахунком-повідомленням кияни можуть сплатити за усі житлово-комунальні послуги разом або за кожну окремо
images images images
08:00 |  Софію Київську підсвітять фіолетовим кольором до Міжнародного дня передчасно народжених дітей
images images images
19:00 |  Вперше в Україні театр ожив в бібліотеці
images images images
17:00 |  Зима прийшла на два тижні раніше норми і йти не планує
images images images
14:00 |  Киянам порадили "легалізувати" домашніх улюбленців
images images images
11:00 |  Ключовою темою Інвестиційного форуму міста Києва 2018 стануть інновації
images images images
08:00 |  Синоптики знову попередили про ожеледицю
images images images
17:00 |  Уперше українською:
images images images
14:00 |  Станція метро "Виставковий центр" може отримати новий вихід
images images images
11:00 |  Перо й до Києва доведе: у столиці відбудеться фінал "Лескара 2018"
images images images
08:00 |  У касах столичного метрополітену встановили банківські термінали
images images images
19:00 |  У зв’язку із погіршенням погодних умов киян просять надавати перевагу громадському транспорту та не паркувати авто обабіч дороги
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 2 липня 2002 року, вiвторок  №94 (2105) images
images
полоса
images
images
МЕГАПОЛІС
images  
images
images
images
02/07/2002



images
Фунікулер знову буде в строю
images

Щороку ця “родзинка” Києва на цілий місяць зупиняється на плановий ремонт. Проводиться він за правилами Державного нагляду, які були затверджені ще у 1954 році. “Час іде, а вимоги безпеки залишаються такі ж, як були півстоліття тому”,— розповідає директор фунікулеру Степан Кохан. Кожного літа у вагонах переперевіряють гальмівну систему, мало не по гвинтиках усе розбирають, вишукуючи найменші недоліки. Замінюють також підшипники коліс: вони хоч і сталеві, проте навантаження 19 тонн (11 тонн важать вагони, а ще ж у них “напихаються” сто пасажирів, які “тягнуть”, у середньому, вісім тонн) не витримує навіть метал. У разі чого (Степан Іванович стукає тричі по дереву і обмовляється, “що такого не може бути, бо такого не може бути ніколи”) вагони можна зупинити трьома способами, а гальмівний шлях — 70—90 сантиметрів. Причому техніка настільки розумна, що зуміє дати собі раду, навіть якщо водій прогавить якесь НП. От, скажімо, у машинному відділенні передбачено аж 34 різноманітних рівні захисту! Фунікулер будували настільки ретельно, що до сьогодні на тутешньому “господарстві” несуть варту дві тумби (на них намотується трос, який тягає вагони), вимурувані з бельгійської цегли в 1905 році, коли власне у Києві й з’явився “Михайлівський механічний підйом”.

То над чим чаклують працівники аж тридцять днів, адже сам процес заміни всіляких механізмів триває не так уже й багато? Основне — це динамічне та статичне випробування. Перше зрозуміло — катаються вагони вгору-вниз. Та цікавинка тут у тому, що за правилами випробовування механізмів потрібно виконувати з належним навантаженням (тобто з уже згаданими вісьмома тоннами “живої” ваги і ще плюс вісімсот кілограмів на додачу). От і доводиться щороку витягувати з підсобки спеціальні гирі, кожна з яких має 24 кілограми, та тягнути це добро у вагони. Колись для таких робіт запрошували студентів, тепер працівники фунікулеру тренують свої м’язи самі. Статичне випробовування призначене для перевірки “живучості” каната, який виготовляє Харцизький завод. До слова, замінюють його кожні три роки. Діаметр каната 39,5 міліметра, і якщо він зменшиться (деформується, а потім не повернеться у “вихідну” позицію) всього на три міліметри — канат списують.

Не менше клопотів і з “убранням” вагонів. Їх “освіжають” — фарбують, а також “латають меблі”. Треба сказати, що в підлітків чим далі, тим більше чешуться руки (штукарі примудряються навіть витягувати з сидінь поролон). У Степана Івановича є “маленька” мрія замовити дерев’яні сидіння, такі, як у електричках, щоб було дешево і сердито.

Велика мрія — до сторіччя фунікулеру (а його ми відзначатимемо через три роки) зробити генеральну реконструкцію. Треба сказати, що подібні потрясіння “канатна дорога” вже переживала у 1984 році. Тепер потрібно замінити електрообладнання систем керування (над цим уже зараз трудиться Державний науково-дослідний, проектно-конструкторський інститут вугільної промисловості) та виготовити вагони (це буде завданням АНТК “Антонов” та ВАТ “Київський завод електротранспорту”). Старожили, мабуть, пам’ятають, що колись тут курсували симпатичні вагончики-каскади (панораму Дніпра тоді можна було побачити з кожного вікна, а тепер так щастить тільки пасажирам, яким вдалося прошмигнути у найнижче “відділення”, усі інші можуть розглядати тільки хащі обабіч колії). Так от, Степан Іванович хоче це повернути.

Окрім власних проблем, у фунікулерівців над головою буквально висить ще одна — дев’ять сухих та хворих дерев над колією. Що буде, якщо вони, не дай Бог, впадуть і замкнуть лінію, писати не буду. Епопея “Фунікулер та комунальні підприємства по утриманню зелених насаджень” триває уже не перший рік. До адміністративно-територіальної реформи Києва на Володимирській гірці господарювали три райони, тепер два — Печерський та Шевченківський. З останнім і виникли непорозуміння. Зрозуміло, що дерева захворіли та всохли не за один день. Але працівники комунального підприємства по утриманню зелених насаджень цього району “помітили” проблему лише тоді, коли отримали від керівництва фунікулеру офіційний лист. Виявляється, щоб зняти аварійні дерева, треба спершу скласти акт, потім відправити папір на затвердження до Держуправління екології та природних ресурсів у місті Києві і аж потім рубати. Та ще й ситуація ускладнюється тим, що дерева ростуть на крутому схилі, куди нелегко дістатися. Подейкують навіть, що доведеться викликати альпіністів. У приватній розмові з працівниками фунікулеру один зі спеціалістів Шевченківського “зеленбудівського” підприємства заявив, що для цього необхідно близько десяти тисяч гривень... І якщо багатий фунікулер буде такий ласкавий, що оплатить ці витрати, то “дрібні прикрощі” приберуть хоч завтра... Правда, коли я уточнювала деталі, в комунальному підприємстві цю інформацію не підтвердили, запевнивши, що дерева знесуть, як тільки “надійде добро з екології”. І до того ж за власний кошт. Отож поки “на горі” раду радитимуть, будь-яка більш-менш сильна буря зможе вивести фунікулер з ладу. І можливо, надовго...

Наталка ПЕЛИХ “Хрещатик”

прочитало 4473 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
02/07/2002 | Парк “Перемога” напередодні реконструкції: постарів Курган слави.
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.3946 sec