images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
22:00 |  Потужна метеохвиля накриє Землю на вихідних: як вберегтися від її наслідків
images images images
20:00 |  Чому люди переїдають: основні причини
images images images
18:00 |  У Києві дорожчає холодна вода
images images images
16:00 |  Власників незаконної реклами зводитимуть з розуму дзвінками
images images images
14:00 |  Зміни руху громадського транспорту під час проведення Всеукраїнського Свята подяки та мотопробігу
images images images
13:30 |  У Києві відбудуться змагання з велоспорту «Red bull-Володар Гори 2018»
images images images
13:00 |  22 вересня оголошено в столиці Днем жалоби
images images images
12:00 |  Під час закриття станції метро "Політехнічний інститут" пасажири можуть користуватися наземним громадським транспортом
images images images
10:00 |  "Міський магазин" розробив онлайн-карту легально встановлених МАФів
images images images
10:00 |  У столиці відбудеться традиційне свято "Юнь Києва запрошує"
images images images
08:00 |  Цими днями передбачається перекриття руху транспорту на центральних вулицях
images images images
06:00 |  5 продуктів, які зникнуть через зміни клімату
images images images
03:00 |  На дні турецького озера знайшли руїни стародавньої церкви
images images images
01:00 |  Роботи-медузи спостерігатимуть за кораловими рифами
images images images
22:00 |  Зарплата військовослужбовців істотно зросте
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 24 травня 2002 року, п'ятниця  №74 (2085) images
images
полоса
images
images
КУНСТКАМЕРА
images  
images
images
images
24/05/2002



images
Жінка і... колеса Киянку Лідію Лівінську шанують не лише в Україні. Як маму музеїв історії транспорту
images

Мабуть, це єдиний київський музей, де тригодинні екскурсії проводять навіть тоді, коли сюди завітає лише один відвідувач. І не важливо, хто він: уславлений ветеран, зарубіжний гість чи шестирічний хлопчик. Цікаво, що навіть малеча не просто витримує без перерви всі три години, а приворожено ходить за екскурсоводом із роззявленими від подиву ротами. І не дивно. Адже про історію трамвая, тролейбуса, фунікулера, автобуса, метро тут, у приміщенні Музею історії електротранспорту по вулиці Філатова, 22/8, можна дізнатися практично все.

Виявляється, першими багатомісний громадський транспорт придумали французи у 1662 році. На зміну диліжансам прийшли омнібуси. У Росії вони з’явилися через 200 років, а в Києві така незграбна і незручна кінна карета не витримала конкуренції... з візниками. Можливо, тому, що кияни були не дуже бідними і мали змогу платити за індивідуальні послуги. А може, через те, що не примушували себе витрачати гроші так економно, як це робили німці та французи? Отож омнібус їздив у нашому місті всього рік.

Або ще одна цікавинка: першим у світі (у 1874 році) придумав електричний трамвай полтавчанин Федір Піроцький. Але його ідею підхопила і втілила в життя німецька фірма “Сіменс” у 1881-му. На батьківщині винахідника трамвай з’явився першого червня 1892-го, але не у Полтаві, а в Києві. У Москві він почав курсувати сім років потому.

Про ці та багато-багато інших фактів, легенд, історій розповість Лідія Лівінська. Десять років вона у Музеї історії електротранспорту і завідуюча, і екскурсовод, і хранитель, і науковий співробітник, і просто майстер на всі руки.

Ця енергійна жінка з характером трудоголіка у свої 73 роки встигає всюди. І з колишніми колегами-електротранспортниками за чашкою чаю посидіти, і цікаву інформацію до газети написати (до речі, Лідія Лівінська — позаштатний автор “Хрещатика”). А ще вона виступає на пленумах міської організації Товариства охорони пам’яток, вирішує організаційні питання у нещодавно створеній Асоціації технічних музеїв, де її обрали членом правління, працює у бібліотеках, архівах. А головне — ділиться досвідом зі своїми нинішніми колегами — музейниками і журналістами. У суперенергії Лідії Архипівни справді є щось екстраординарне.

Тож недаремно (розкриймо секрет) її прозивають бабусею Кліо столичного транспорту (Кліо, як відомо з давньогрецької міфології, — муза історії). Вона допомагала, чим могла, коли організовували музеї метрополітену, швидкої допомоги, енергетики... Не дивно, що пані Лідію називають ще й мамою київських музеїв. І не тільки за вже створені, а й за ті, про які вона ще мріє. Наприклад, про Музей жертв куренівської трагедії 1961 року. Матеріалів зібрано чимало, а от із приміщенням справа ніяк не вирішиться. Ще один — Музей натурних експонатів рухомого складу (така його офіційна назва). Простіше кажучи, це місце, де можна буде не просто оглянути “транспортну” експозицію, а й покататися на справжніх трамваях, тролейбусах, автобусах, які їздили вулицями Києва у минулому і позаминулому століттях. Поки що їх можна побачити не в натуральну величину, а лише у вигляді діючих моделей. Щоправда, дуже оригінальних.

Проте пані Лідії мало модельок. Вона вважає, що кожен відвідувач має право не лише побачити минуле, а й відчути його. Тому бабуся Кліо мріє про те, що згодом усі, хто сюди завітає, матимуть змогу проїхатися, приміром, на конці, першому вітчизняному тролейбусі чи спеціальному колійно-мийному трамваї. Уже визначені експонати для майбутнього музею-гаража (усього 30 одиниць рухомого складу), а також місце, де їх можна розмістити. Дарницьке трамвайне депо готове взяти цей філіал під свою опіку.

Знають Лідію Лівінську не лише в Україні. Шанують її іноземні спеціалісти: вона супроводжує зарубіжних гостей, які цікавляться історією транспорту. І приїжджають до нас за екзотикою: мандрують залізницею на чартерних поїздах зі справжнім паровозом, із задоволенням катаються на ретро-трамваях, відвідують транспортні підприємства. Ось цитата з листа Томаса Фішера, президента берлінської компанії “Інтра-Експрес”, надісланого минулого року президентові корпорації “Укрелектротранспорт” Станіславу Бейкулу: “Немає можливості назвати всі прізвища людей, котрі гостинно зустрічали нашу туристичну групу в Сімферополі, Одесі, Донецьку, Євпаторії, Краматорську та багатьох інших містах. Але особливе спасибі Лідії Лівінській, котра всюди супроводжувала нас і знайомила з усім, що нас цікавило...”

До речі, такі туристичні знайомства допомагають Лідії Архипівні поповнювати музейні експонати. Бо буває, що в Україні не залишилося даних про якусь із трамвайних ліній чи той або інший тип вагона. Тоді й звертається по допомогу до зарубіжних любителів міського транспорту. І виявляється, що європейські архіви зберігають відомості навіть про київські трамваї!

— Якось я порахувала,— каже пані Лідія,— що вже побувала у 270 містах. Про мандрівки мріяла ще з дитинства і навіть гадки не мала, що сама буду екскурсоводом. Туризмом зацікавилася давно, у 1981 році навіть нагрудний знак мені вручили — “Турист СРСР”. Моїм улюбленим місцем відпочинку були гірські пасовища Кавказу, до яких діставалася на конях.

І жартома додає: “Не знала тоді, що моїм символом стане не кінь, а квочка, що висиджує курчат”. Саме такий сувенір — дерев’яний, розписаний українським орнаментом, — подарували Лідії Архипівні трамвайники з міста Костянтинівки Донецької області. За те, що допомогла їм створити музей.

— Вважаю,— ділиться думками пані Лівінська,— моя заслуга в тому невелика. А щоб організувати подібний заклад, не обов’язково мати велике приміщення, багато коштів і працівників. Головне — дуже хотіти це зробити, а ще любити свою історію, людей, які її творили і творять...

Першого червня мине десять років від дня заснування Музею історії трамвая (так спочатку називався Музей історії електротранспорту). Згодом його експозиція доповнилася документами про історію тролейбуса. Нині ж Лідія Лівінська розширює експозиції, присвячені розвитку автобусної справи в Україні.

Перманентний ентузіазм Лідії Архипівни та її помічників не залишається непоміченим. Заклад, створений ними, давно вже є найвідомішим із технічних музеїв міста. Можна скептично зауважити: “Кому він потрібен?” Але краще сюди завітати, і тоді від іронії не залишиться й сліду. А ті, хто хоч раз побував, стають тут майже завсідниками. Тому що знайомляться зі справжніми фанатами своєї справи. Такими, як Сергій Сюськін, який працював водієм тролейбуса з 1938 року.

28 років підряд його обирали депутатом тодішньої Московської райради столиці. Це при тому, що мав цей чоловік освіту всього чотири класи. А повагу він заслужив неспроста: по-перше, його машина жодного разу капітально не ремонтувалася, відтоді як він сів за її кермо. По-друге, за ним усі водії звіряли свої годинники — настільки скрупульозно Сергій Опанасович дотримувався графіків руху. Свої фотографії та щоденники незадовго до смерті передав до музею...

Лідія Архипівна така ж, як герої її експозицій. Ось уже 56 років вона не полишає свою улюблену справу. У 1946-му приїхала до Києва, вступила до щойно заснованого електромеханічного технікуму, стала однією з перших його випускниць. Нині це Київський коледж міського господарства Академії муніципального управління. До слова, перші подарунки до ювілею музею принесли його нинішні випускники. Лідія Лівінська завжди працювала на нелегких посадах, бо просто не шукала собі спокійної роботи. Не заспокоюється й досі: мріє створити у Києві музей “усього транспорту”. Матеріалів для нього у неї достатньо, а приміщенням могла б бути будівля поштової станції на Поштовій же площі, звідки вирушив у світ перший трамвай Східної Європи.

Любов НЕЧИПОРЕНКО “Хрещатик”

прочитало 4739 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
24/05/2002 | І в 110 він ще бігає. У Дні Києва можна буде покататися у ретро-трамваї
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.3827 sec