images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
19:00 |  У зв’язку із погіршенням погодних умов киян просять надавати перевагу громадському транспорту та не паркувати авто обабіч дороги
images images images
17:15 |  На столицю насувається негода: киян закликають бути обережними під час ожеледиці
images images images
17:00 |  Громадскість матиме доступ до редакцій рішень Київради
images images images
14:00 |  Українці застібнуть паски безпеки навіть в автобусах
images images images
11:00 |  Київ прагне отримати статус Європейської культурної столиці
images images images
08:00 |  Для громадян із вадами зору встановлять 3D-моделі зменшених історичних пам’яток
images images images
17:00 |  Сторінки історії: папір для першої київської друкарні везли човнами 250 км
images images images
14:00 |  На столичних мостах проводять ремонти. Водіїв просять передбачати більше часу на дорогу
images images images
11:00 |  У Києві за 2-3 роки планують замінити комплексно зношені мережі у найпроблемніших мікрорайонах
images images images
08:00 |  В Україні поширюють неправду про наявність нібито епідемії чуми, сказу та промислового ботулізму
images images images
19:00 |  Україна виступить в Шанхаї на п'ятому Кубку світу з карате Кіокушинкайкан ІКО Мацушима
images images images
17:00 |  Мобільний додаток Kyiv City Guide отримав престижну міжнародну відзнаку
images images images
14:00 |  97 інформаційних табло допомагають пересуватися Києвом
images images images
12:30 |  Пам’яті академіка Олександра Топачевського
images images images
11:00 |  Для радіо та телебачення збільшили квоти на українську
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 18 квiтня 2002 року, четвер  №58 (2069) images
images
полоса
images
images
ЕКОЛОГІЯ
images  
images
images
images
18/04/2002



images
Сміттєпроводи в наших будинках — нездоланна перешкода прогресу?
images
Напередодні всесвітнього Дня Землі і українського Дня Довкілля ми з начальником столичного управління туризму, готельного та комунального господарства Михайлом ШПАРИКОМ вели мову про ті проблеми, які не обійдуть жодного жителя столиці. Навіть якщо самі ці жителі й не вельми замислюються над ними. А йшлося про банальну річ — сміття. “Людина так само прив’язана до сміття, як і воно до неї” — цей афоризм я вичитала в одному зі словників розумних висловів. Отож вельмишановні співгородяни, ми приречені...

— Пане Шпарику, напевно, ви вже чули про Кодекс про відходи, який от-от подадуть на розгляд новообраної Верховної Ради. Наскільки мені відомо, там задекларовано таке поняття, як роздільне збирання сміття. Більше того, мова йде навіть про те, що активним збирачам відходів будуть доплачувати якісь копійки...

— Сумнівів у тому, що поступово треба переходити саме на роздільне збирання сміття, вже, гадаю, ні в кого нема. Створена і уже затверджена міською держадміністрацією і сесією Київради схема санітарного очищення міста, яка включає цілий комплекс заходів, у тому числі й роздільне збирання твердих побутових відходів.

Генпланом Києва до 2020 року передбачено будівництво трьох сміттєпереробних заводів: на обох берегах. Причому одне з цих підприємств буде акумулювати такі відходи, як метал, пластик, папір, кераміка, скло, тобто ті, які проходитимуть вторинну переробку. Постараємося ввести в програму шкіл вивчення проблем довкілля, скажімо, як себе поводити у навколишньому середовищі, як економити воду тощо. Проводитимемо експеримент в одному з районів столиці — поставимо різні контейнери для різного сміття...

— Вони як, будуть і в різні кольори пофарбовані? Чи якимось іншим чином їх можна розрізнити?

— Вони будуть різнокольорові. Завод, або точніше, переробний комплекс буде економічно зацікавлений у тому, щоб йому привозили вже сортоване сміття. Можливо, й двірникам доплачуватимуть або взагалі тим людям, які допомагатимуть збирати відходи. Але таке можливе лише тоді, коли збудують заводи, про які я вже згадав, і вони функціонуватимуть. До речі, на двох заводах буде лише переробка твердих відходів і їх брикетування. Ті відходи, що їх мають відвезти на спецполігон, брикетуватимуться у такі пакети метр на метр. Переваги? Менше місця сміття займатиме, рідкого фільтрату в тих кількостях, як тепер, на звалищах не буде.

Третій завод працюватиме винятково на збирання вторсировини. Приміром, та ж наша міськдержадміністрація папір здаватиме, який доцільно переробити в картон. Схема яка? Папір забрати, відправити на цей завод, а на ньому вже спакують відходи і відправлять на картонний комбінат на переробку. Така ж схема діятиме і у відносинах з іншими потенційними партнерами цього заводу. Скажімо, з тими підприємствами, що випускають пиво чи воду: браку скляного у них у процесі розливу багато. А ще — відходи, які надходять від житлового сектору... Будуть контейнери, буде, так би мовити, й класифікація сміття...

— А яка ж тоді доля сміттєспалювального заводу? Доводилося не раз чути думку нашого мера пана Омельченка, що такого підприємства у нас скоро не буде.

— Сміттєспалювального заводу таки справді в Києві не буде — питання лише в тому, як скоро. Адже здійснити подібні заходи Європа намітила собі до 2005 року. Хоча деякі країни і не планують це... Бо головне на таких заводах — фільтри. Ставлять сучасні фільтри, які майже все вловлюють, і — ніякої біди довкіллю! Конкретно щодо нашого київського заводу “Енергія”, то ми працюємо над тим, як його перепрофілювати. Можливо, на території цього підприємства буде обладнано переробний комплекс з частковим спалюванням завезеного сміття... Хоча у майбутньому, звичайно, закриватимемо. Бо увесь світ йде до того, щоб максимальну кількість твердих побутових відходів усе-таки пускати на вторинну переробку.

Ми плануємо, і в новому Генплані Києва це визначено, що протягом найближчих років будуть кілька переробних заводів. Є й інвестори, які готові викласти чималі гроші. Вони, щоправда, хочуть мати й ексклюзивні права на ці комплекси.

— Що, так вигідно?

— О, звичайно! По-перше, це дає їм право тарифи встановлювати. Знаєте які? 11 доларів США за тонну. По-друге, прибутки від переробки вторинної сировини їхніми будуть. А це дуже великі кошти! Переробний комплекс окупить себе за якихось п’ять-сім років. І до того ж, немає жодних проблем, щоб побудувати такий комплекс у столиці протягом 18 місяців. Це не якісь там складні інженерні споруди...

— Чи чули ви, що наші київські вчені розробили такий собі метод “магнітного удару” для високоефективної переробки відпрацьованих шин і що вже начебто й заручилися підтримкою щодо спорудження в Києві відповідного заводу?

— В Європі і в світі існують такі заводи. Скажімо, в Німеччині добре цю справу налагоджено. У нас переробка шин здійснюється в місті Комсомольську Полтавської області. Не завадило б мати таке підприємство і в столиці. Щодо нових розробок, то, будь ласка, нехай вносять пропозиції. Ми, тобто наше управління, зараз формуємо програму наукових винаходів саме по збиранню, переробці й утилізації відходів. Отож готові розглянути всі пропозиції наших учених.

— Чи матиме столиця окрему структуру, підпорядковану міськдержадміністрації, яка займалася б тільки проблемами відходів?

— А навіщо? У нас в управлінні є відділ сектору відходів. Там працюють п’ятеро осіб. Вони ведуть питання планування, утилізації, знешкодження відходів... У мене є заступник Карюк Олександр Іванович, який відповідає за цю галузь. Чи економічно мати ще якусь додаткову структуру? До речі, сьогодні цей наш відділ активно співпрацює з данським агентством охорони довкілля — виконуємо програму модернізації системи збирання та знешкодження відходів.

— Ми тут з вами так гарно говоримо про модернізацію, про радикальні зміни загалом у ставленні до сміття. Але хіба вдасться усе це втілити в буденність, якщо мислення пересічної людини не зміниться?

— Подивіться на наше місто: мислення змінюється щодня, люди вже ж так не смітять. Підтримуються чистота й порядок на вулицях — і самі кияни й наші гості це цінують. Ми тепер зайнялися ще й естетикою, приміром, хочемо повсюдно старі контейнери, урни замінити.

Не дивуйтеся, але впровадженню системи роздільного збирання відходів перешкоджають... сміттєпроводи у житлових будинках. Добре, якби й у нас було, як у всьому світі — збирання сміття в окремі пластикові мішки, контейнери. А що у нас? Усе скидається гамузом: і старі черевики, і картопляне лушпиння.

— Але, як кажуть, маємо те, що маємо. Отож, вихід?

— Схема санітарного очищення міста, яку розроблено у столиці, передбачає цілий комплекс заходів: і по вихованню молодого покоління, і по заохоченню людей до того, щоб ця поки що для нас незвична система збирання сміття таки запрацювала. Бо, врешті-решт, ми ж не можемо вічно, перепрошую, жити серед сміття і кожні двадцять років облаштовувати новий полігон. Ми просто зобов’язані діяти так, щоб 90 відсотків відходів перероблялися, а якщо щось і захороняти, то це “щось” має становити п’ять—сім, максимум 10 відсотків.

— Нові сміттєвози, причому нашого, столичного виробництва, наскільки мені відомо, Київ готується випустити на вулиці?

— Справді, є вже експериментальний зразок сміттєвоза на шасі “МАЗа”, виготовлений київським заводом “Комунмаш”. Ця машина проходила у нас випробування. Але мушу зізнатися: вона ще далека від досконалості. Хоча, можливо, вже дехто з киян і бачив цю машину, бо пропрацювала цілий день на благо міста перед тим, як знову потрапити на доробку. Бере до дев’яти-десяти тонн сміття, це приблизно 20 кубів. Звичайно, малувато, якщо порівняти, скажімо, з мерседесівськими сміттєвозами, ті беруть 60—80 кубів відходів.

Але у нашої новинки є й переваги над тими машинами, якими досі користувалися спецавтотранспортні підприємства. Скажімо, цей сміттєвоз має бічне завантаження, потужніший, а значить, ефективніший прес. Та й узагалі серед усіх вітчизняних машин подібної категорії тільки ця за раз братиме значно більше відходів. Хоча... І новий сміттєвоз — це ще не машина того класу, які є в Європі. Втім, про щось конкретніше й говорити зарано: разом з комунмашівцями ми ще мізкуємо над удосконаленням експериментального зразка...

Олеся ДЖЕНТАЛЯ “Хрещатик”

прочитало 7985 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
18/04/2002 | “Думай глобально, дій локально!”. Девіз першого Дня Землі злободенний донині
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.5573 sec