images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
17:00 |  У Києві відбулося відкриття виставки, присвяченої українському святковому вбранню
images images images
14:00 |  Без секретів і втрат: усю інформацію БТІ столиці оцифрують
images images images
11:00 |  За отриманим у листопаді рахунком-повідомленням кияни можуть сплатити за усі житлово-комунальні послуги разом або за кожну окремо
images images images
08:00 |  Софію Київську підсвітять фіолетовим кольором до Міжнародного дня передчасно народжених дітей
images images images
19:00 |  Вперше в Україні театр ожив в бібліотеці
images images images
17:00 |  Зима прийшла на два тижні раніше норми і йти не планує
images images images
14:00 |  Киянам порадили "легалізувати" домашніх улюбленців
images images images
11:00 |  Ключовою темою Інвестиційного форуму міста Києва 2018 стануть інновації
images images images
08:00 |  Синоптики знову попередили про ожеледицю
images images images
17:00 |  Уперше українською:
images images images
14:00 |  Станція метро "Виставковий центр" може отримати новий вихід
images images images
11:00 |  Перо й до Києва доведе: у столиці відбудеться фінал "Лескара 2018"
images images images
08:00 |  У касах столичного метрополітену встановили банківські термінали
images images images
19:00 |  У зв’язку із погіршенням погодних умов киян просять надавати перевагу громадському транспорту та не паркувати авто обабіч дороги
images images images
17:15 |  На столицю насувається негода: киян закликають бути обережними під час ожеледиці
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 3 квiтня 2002 року, середа  № 49 (2060) images
images
полоса
images
images
ЕКОНОМІКА
images  
images
images
images
03/04/2002



images
У безповітряному просторі опинилася вітчизняна аерокосмічна галузь
images

Торік на космічні дослідження з бюджету України було виділено лише 79 мільйонів гривень. Це обмаль у порівнянні з іншими країнами, де ця галузь вважається пріоритетною. Щоб триматися на плаву, численні інститути, конструкторські бюро змушені або самі заробляти гроші, або залучати інвесторів для спільних проектів. Зробити це вкрай важко. І досі українських виробників не пускають на перспективні й прибуткові міжнародні ринки збуту космічних апаратів для зв’язку і телекомунікацій. Цей бізнес на 70 відсотків контролюється американцями. Множити число конкурентів вони не збираються. З цієї ж причини і західноєвропейці ставлять шлагбауми українським технологіям щодо використання їх у спільних програмах Європейського космічного агентства.

“Ан-70” уже літає, а зарубіжний аналог лише на папері

Варто згадати хоча б “ходіння по муках” нашого унікального красеня-суперлайнера — військово-транспортного літака “Ан-70”. Повітряна машина оснащена чотирма потужними турбогвинтовими авіадвигунами “Д-27” запорізького КБ “Прогрес”, які заощаджують майже 40 відсотків пального. Аеродинамічне компонування лайнера і можливість реверса обертання гвинтів дозволяють здійснити посадку лише на 600 метрах пробігу. Літак на невеликих відстанях розвиває швидкість до 850 кілометрів за годину. Може взяти на борт до 47 тонн вантажу. Вітчизняну “сімдесятку” за лічені години можна переобладнати у двопалубний літак на 300 пасажирів. Вартість Ан-70 — 46 мільйонів доларів. Для порівняння: швидкість широко розрекламованого на Заході літака “FLA” — 800 кілометрів за годину, підняти він може тільки 32 тонни, а коштує вдвічі дорожче — 89 мільйонів доларів. А головне те, що він лише на папері у проектній документації.

“Мрія” мріє про “Буран”

Програма “Повітряний старт” може зміцнити наші позиції на авіакосмічному ринку. Суть її в тому, що ракети запускатимуть у космос з бортів відомих літаків “Руслан” та реконструйованого Ан-225 “Мрія”. Останній, до речі, свого часу успішно впорався з таким завданням: відправив у політ наш єдиний “човник” — “Буран”.

Літак Ан-225 (“Мрія”) створили у конструкторському бюро імені Олега Антонова ще у 80-і роки. Призначався він для перевезення негабаритних багатотоннажних вантажів. У березні 1989 року в польоті з максимальною злітною вагою понад 508 тонн було встановлено відразу 106 світових рекордів і рекордів для літаків такого класу. Тоді ж Ан-225, особливо не напружуючись, взяв на 104 тонни вантажу більше, тобто побив рекорд американського “Боїнга-747-400”. І при тому наш лайнер може легко перекинути понад 250 тонн вантажів у будь-який регіон планети на відстань до 15600 кілометрів. У НАТО цього повітряного гіганта одразу ж охрестили “Cossack” (“Козаком”). Передбачалося, що він стане лідером на світовому ринку перевезень. Але розпався Союз, і суперлайнер ціле десятиліття простояв у закутку льотного поля на фірмі АНТК “Антонов”. Конструкторські знахідки й оригінальні інженерні рішення творців “Мрії” залишаються таємницею для світових авіабудівників.

Космічний комплекс “Оріль” пролетів поза тендером

Кілька років тому українські вчені розробили проект авіаційно-космічного ракетного комплексу “Оріль”. Участь у ньому брав і автор цієї статті. За задумом конструкторів на першому етапі у космос мали запускати апарати одноразового використання. У перспективі вони мали повертатися на землю для подальших запусків. “Оріль” являє собою двоступінчастий авіаційно-космічний комплекс, який складається з літака-носія Ан-124 (“Руслан”) і ракети, сконструйованої у Дніпропетровському конструкторському бюро. Але на відміну від “Шаттла” і “Бурана” стартуватиме “Оріль” не з зовнішньої підвіски літака-носія, а з його середини, тобто з фюзеляжу. У світі ще не було подібних науково-технічних рішень. Така схема запуску на навколоземну орбіту має низку безперечних переваг: поліпшену аеродинаміку, безпечність під час відділення другого ступеня, оптимальніші техніко-економічні показники (виконання завдань подвійного призначення, науково-комерційних і спеціальних—військових).

Міжнародні авіакосмічні консорціуми оголосили тендер на створення такого комплексу, здатного запускати на низькі орбіти вантаж до однієї тонни вартістю до 5 мільйонів доларів. А український “Оріль” цілком укладається в такі фінансові параметри. Більше того, під час масових запусків ціна може зменшитися до півтора-двох мільйонів доларів. Крім того, це дозволить нам зберегти ракетобудівну галузь, піднести авіаційну промисловість, не вимагає спорудження дорогих космодромів. Та, на жаль, не вистачає грошей, щоб цей проект втілити у життя. Відомо, що запуск багатоступінчастих ракет із землі чи з води обходиться в десятки мільйонів доларів. Україна й Росія на шести стартах міжнародного проекту “Морський старт” уже заробили 200 мільйонів доларів. Тобто кожен запуск приносив країнам понад 33 мільйони доларів. Але на розвиток цього перспективного проекту їх чомусь не виділяють.

Безкосмодромний метод за міжнародними програмами “Пегас”, “Хотол”, “Зангер”, “Бурлак”, “МАКС” і “МАКС-Т” обраховується в 15—30 мільйонів доларів, космодромний — у 50 — 150. Але, як заявив нещодавно Олександр Ківа, головний маркетолог авіаційного науково-технічного комплексу імені Олега Антонова, київські виробники покладаються лише на власні сили. Як і раніше, вони зароблятимуть гроші на перевезеннях вантажів “Русланами”, а “Південмаш” — на комерційних запусках ракет типу “Зеніт” за програмою “Морський старт” і ракет власної конструкції зі стаціонарних космодромів. Кожний запуск української ракети з морської плавучої платформи коштуватиме замовнику 90 мільйонів доларів, 15 відсотків цієї суми автоматично надходитимуть до державної скарбниці.

Щоб вижити у ринкових умовах, виробники змушені диверсифікувати виробництво. Ракетний гігант “Південмаш” і літакобудівний завод “Авіант” нині виготовляють автобуси, тролейбуси й трамваї, дещо з сільськогосподарської техніки. Дніпропетровці вже освоїли випуск мобільних зернозбиральних комбайнів і тракторів потужністю 80—100 кінських сил. У майбутньому планують виготовляти складну побутову та офісну техніку на рівні світових стандартів, телевізори, відеомагнітофони для внутрішнього ринку та на експорт. А також медичне обладнання, як, наприклад, нові рентгенівські апарати (бо старі вже давно відпрацювали свій ресурс), апарати “штучна нирка”, системи комп’ютерної томографії й установки для проведення магніто-резонансної діагностики.

Нині вони сподіваються, що не за горами ті часи, коли держава врешті згадає про потужний науково-технічний і кадровий потенціал, що залишився нам у спадок від колишнього Союзу, і почне використовувати його на сто відсотків для космічних і земних потреб.

Володимир ШЕЛІПОВ журналіст, кандидат технічних наук, доцент

прочитало 5192 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
03/04/2002 | Траєкторія п’ятдесятирічного польоту. Високі технології виробничого об’єднання “Київприлад” працюють і на землі
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.3309 sec