Завтра на заводі “Авіант” очікують поважних гостей — Київського міського голову Олександра Омельченка, представників Адміністрації Президента України та Кабінету Міністрів. Вони мають оглянути перший український вертоліт “Ангел”. Нагадаю, що його макет був представлений ще минулого року в Київській міській державній адміністрації, а вже у середині лютого 2002-го журналістів запросили на урочистості: зі стапеля знімали корпус майбутньої машини. Компанія “Авіаімпекс”, яка розробила гвинтокрилу машину, дотримала свого слова і згідно з технологічним графіком (у якому “розписується” кожен крок “піддослідної” моделі) учора на очах у працівників засобів масової інформації з заводського ангару викотили готовий вертоліт. Щиро кажучи, картина була вражаючою — відкриваються великі ворота, а за ними поряд з велетенським “Русланом” стоїть малесенька металева “бабка”.
Після такого явлення “Ангела” народу спеціалісти запустили обидва двигуни, які і є головною “перлинкою”. Адже до цього жодне конструкторське бюро не ставило на таку легку модель гелікоптера саме два мотори. А над містами мають право літати тільки машини з двома двигунами. Та перш ніж вмонтувати кожну деталь у корпус майбутньої машини, її випробовують. От, скажімо, двигуни, які виготовлені в Австрії, перевіряли не тільки на “профпридатність”, а й на “сумісність” з нашим пальним. (Адже розробники вертольота вирішили, що він має бути максимально простим в обслуговуванні і “підкріплятися” на будь-якій автозаправці). Наземні випробування вертольота триватимуть протягом двох-трьох місяців. Після чого “Ангел” повинен вперше піднятися у повітря. А от “узаконять”, тобто сертифікують його, коли він налітає кількасот годин.
Нещодавно сталася подія, яка допоможе Україні увійти в досить тісне коло країн, що повністю володіють технологією вертольотобудування (а таких у світі лише п’ять). На сесії Київради, яка відбулася 14 березня, затверджено рішення про будівництво у столиці вертолітного заводу. Планується, що на ньому щороку виготовлятимуть близько 100 вертольотів, на які нині існує чималий попит. Уже сьогодні багато підприємств (навіть закордонних!) зацікавилися цією легкою українською машиною, яку вони зможуть купувати (ціна одного “Ангела” значно нижча від імпортних гелікоптерів) або брати у лізинг. Найбільше це стосується сільськогосподарських підприємств, які, використовуючи вертоліт для хімічного обробітку, зможуть значно підвищити врожайність соняхів, винограду, інших культур. А розраховуватимуться вони з Києвом власною продукцією. Слід зауважити, що міська влада не вперше йде на подібні кроки — нещодавно делегація столиці відвідала Херсон, де уклала договір на закупівлю десяти новеньких зернозбирачів “Славутич”. Напередодні жнив на умовах лізингу їх передадуть господарствам, які вирощують зерно, — таким чином столиця буде забезпечена дешевим борошном. Ліцензованого і “об’їждженого” “Ангела” ми зможемо побачити вже у вересні, на щорічному авіасалоні “Авіанту”.