images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
17:00 |  Сторінки історії: папір для першої київської друкарні везли човнами 250 км
images images images
14:00 |  На столичних мостах проводять ремонти. Водіїв просять передбачати більше часу на дорогу
images images images
11:00 |  У Києві за 2-3 роки планують замінити комплексно зношені мережі у найпроблемніших мікрорайонах
images images images
08:00 |  В Україні поширюють неправду про наявність нібито епідемії чуми, сказу та промислового ботулізму
images images images
19:00 |  Україна виступить в Шанхаї на п'ятому Кубку світу з карате Кіокушинкайкан ІКО Мацушима
images images images
17:00 |  Мобільний додаток Kyiv City Guide отримав престижну міжнародну відзнаку
images images images
14:00 |  97 інформаційних табло допомагають пересуватися Києвом
images images images
12:30 |  Пам’яті академіка Олександра Топачевського
images images images
11:00 |  Для радіо та телебачення збільшили квоти на українську
images images images
08:00 |  Понад 8 тисяч киянок знайшли роботу завдяки службі зайнятості
images images images
17:00 |  Через футбол перекриють 3 станції київського метро
images images images
14:00 |  Київські аудитори за десять місяців 2018 року забезпечили відшкодування втрат на майже 46 млн грн
images images images
11:00 |  У столиці відбудеться захід до Всеукраїнського дня працівників культури та майстрів народного мистецтва
images images images
08:00 |  У Києві відбудеться масштабний профорієнтаційний форум для школярів і студентів
images images images
17:00 |  Три події до Дня української писемності та мови у Києві
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 27 березня 2002 року, середа  № 45 (2056) images
images
полоса
images
images
МЕЛЬПОМЕНА
images  
images
images
images
27/03/2002



images
Без державної підтримки український театр не виживе Так вважає профі столичної сцени Іван Дорошенко
images
Сьогодні Міжнародний день театру. Але свято — це не тільки привід підняти келихи за здоров’я й успіхи майстрів сцени, а й нагода вислухати їхні проблеми. Голова ради директорів столичних театрів Іван Дорошенко знає їх добре з власного досвіду, бо двадцять років очолює Дитячий музичний театр, що в колишньому центрі мистецтв “Славутич”.

— Іване Васильовичу, чи влаштовує вас приміщення? Адже між клубом і театром є суттєва різниця.

— За роки радянської влади в Києві цілеспрямовано не спорудили жодного театру. А коли я домагався будівництва нашого, то вже не було таких коштів, тому міська влада передала нам приміщення “Славутича”. І хоча стовідсотково воно нас не влаштовує, та ми вдячні за можливість працювати планово, щоденно піднімати завісу. Звичайно, потрібно, щоб сцена була вища, а зала більша; відсутній склад для зберігання декорацій, немає майстерні. Але усе пізнається в порівнянні. Раніше ми були в приміщенні колишньої школи № 6. А тепер маємо власний дім. Зробили ремонт, спорудили оркестрову яму. Та потрібно рухатися далі: міняти світло, звук, встановлювати вентиляцію. І управління культури тут нам дуже допомагає.

Проте найголовніше у житті театру — репертуар. А для його оновлення у нас не вистачає коштів, бо із запланованих міськадміністрацією 800 тисяч гривень на нові постановки торік профінансували лише 260. Хочемо зараз поставити оперу “Кощій Безсмертний” Римського-Корсакова, а це мінімум 150 тисяч гривень. Адже потрібні костюми, грим, декорації, спецефекти. А ще у наших планах “Спляча красуня”. Щоправда, балет є і в репертуарі Національної опери, але для дітей його теж варто поставити в нашому театрі. Після спектаклів ми обов’язково проводимо обговорення. У нас спеціально працює педагог з виховної роботи, який розповідає про диригентів, режисерів, композиторів. Ви навіть не уявляєте, скільки у дітей виникає найрізноманітніших запитань! Наш театр товаришує зі школою імені Степана Турчака, Дитячою академією мистецтв. Під час зустрічей розповідаємо про театральні професії, знайомимо учнів з роботою гримерів, костюмерів, показуємо залаштункове життя. У мене була навіть ідея створити студію “Діти—дітям”. Можливо, у такий спосіб дали б путівку у професію майбутнім композиторам, художникам, диригентам. Плани й задуми маємо. Але знову ж — фінансування. Нещодавно була підсумкова колегія в управлінні культури. Театри й цього року недофінансують, тому потрібно викручуватися: заробляти самим, шукати спонсорів.

— У червні вашому колективу виповнюється 20 років. Як ви готуєтеся до цієї дати?

— До ювілею 20 червня готуємо прем’єру опери “Кощій Безсмертний”. А ще влаштуємо гала-концерт наших вихованців, які нині працюють у театрах усього світу. Так, Володимир Кузьменко співає в опері Штутгарта, Марина Краснова — ведуча солістка балету Національної опери Словенії. Анатолій Кучерук відкрив хореографічну школу у Вашингтоні, а Галина Конорєва — у Чикаго. Багато музикантів запрошено до Каїра, Праги, Санкт-Петербурга. Пишаємося й тими, хто працює нині у нашому театрі: Віталієм Жмуденком, Вікторією Ченською, Любов’ю Канюкою, Василем Грохольським, Іриною Гордійчук, Сергієм Бондуром, Оленою Гребенюк — дипломантами міжнародних конкурсів. А керують творчим процесом фахівці найвищого рівня. Головний режисер — лауреат Шевченківської премії Микола Мерзлікін. Головний балетмейстер — народний артист СРСР Валерій Ковтун. Головний диригент — заслужений діяч мистецтв Олексій Баклан. Працює в нас і талановита молодь — головний художник Людмила Нагорна поставила уже понад 25 вистав, а головний хормейстер Анжела Кучер — наша вихованка, яка навчається тепер в аспірантурі у Лева Венедиктова. Штат укомплектовано такими кваліфікованими кадрами, що навіть важко сказати, хто ще потрібен. Хіба що бас для оперної трупи.

— Чому ж тоді театр не рентабельний?

— Бо не спроможний сам себе забезпечити. У нас дешеві квитки — від 2 до 10 гривень. А підняти ціну не можемо, знаючи про низьку платоспроможність населення. От і виходить, що на виставі, де беруть участь майже 100 артистів, можемо заробити не більше 2000 гривень. А заробітну плату нараховуємо удвічі більшу. Держава має дотувати дитячі театри, інакше вони перестануть існувати. Хоч нині я не знаю жодного театру, який би сам себе утримував. А наш театр багато гастролює. Торік ми 8 разів були за кордоном — у Канаді, Іспанії, Франції, Словенії.

— То, мабуть, привезли валюту?

— Ні, бо й тут проблеми. Треба створити заклад, що акумулював би гастрольно-концертну діяльність. Адже імпресаріо купують нас задешево. А якщо я не погоджуюся, то сиджу вдома, а мої колеги працюють за півціни, але за кордоном. Багатьох артистів змушують їхати без “добових”, і вони везуть із собою торби з консервами, ковбасами, салом. Страждає імідж українського виконавця.

Але ми так не гастролюємо. А гонорар за виступи театр отримує за рахунок економії заробітної плати. Бо я на цей час знімаю моїх гастролерів з бюджету театру, і цю економію вважаю заробітком. Це дозволяє зводити кінці з кінцями. Ще одна проблема — відсутність гастрольного плану по Україні. Раніше, виїжджаючи у регіони, ми завжди сплачували 10 відсотків гонорару до бюджету міста. Ці гроші йшли на утримання театрально-концертних організацій. Цю практику треба відновити. Бо нині виконавці з ближнього й далекого зарубіжжя територіальних не сплачують. На їхніх виступах заробляють організатори, тільки не держава. Вирішити ці проблеми покликана Верховна Рада. Адже проекти відповідних законів щодо культури написано, але у народних депутатів і досі не знайшлося часу, аби їх розглянути. Дивна ситуація. Я жодного разу не бачив на прем’єрах когось із урядовців чи народних обранців, хоча у нас чимало вечірніх спектаклів для дорослих. Ми запрошували працівників і Кабінету Міністрів, і Міністерства культури. Приходять лише службовці Адміністрації Президента та столичного управління культури.

— А за кордоном у вас яка аудиторія?

— Нещодавно наша трупа побувала в канадському місті Гамільтоні. І там я побачив, яка увага приділяється культурі. Городяни за власні кошти побудували театр. І який! А на виставу “Лускунчик”, яку ми спільно підготували з їхньою школою мистецтв, прийшов мер Гамільтона і спеціально приїхав мер Торонто. Бо для них це справді культурна подія. Чи то в нас мистецтво так знецінене, чи надто доступне? І хіба завжди шедеври привозять нам із Москви, що усі на них поспішають? Наша урядова еліта ходить переважно на гастролі. Але допоки вона не зацікавиться вітчизняним мистецтвом, то й ладу тут не буде. Бо з цього формується мода на мистецтво. Раніше за секретарями райкомів партії на вистави та концерти поспішали усі підлеглі. Ця тенденція зберігається й донині. Та тепер навіть люди, які відповідають за культуру, не знають усіх наших проблем, не зустрічаються з колективами, за винятком працівників столичного управління культури. Раніше з директорами театрів

27 березня традиційно зустрічався міський голова Олександр Омельченко, разом обговорювали наші проблеми. Він вирішував усі питання разом із бюджетною комісією та іншими структурами Київради. Ці зустрічі з мером були надзвичайно корисними, їх потрібно поновити. Адже муніципальні театри нині опинилися в неоднаковому становищі порівняно з національними, яким підняли зарплату вдвічі, хоча вони й до того отримували більше. Отож ми ніби другосортні. А за якістю продукції ми спроможні сперечатися з будь-якими зірками. У нас балет не гірший, ніж у Національній опері. Це визнають фахівці. Ось нещодавно на прем’єру мюзиклу “Як козаки змія приборкували” прийшов автор Ігор Поклад. Відчувалося, що композитор дещо упереджений: мовляв, що може дитячий театр? Та після першої дії він освідчився: “Я не сподівався на такий рівень. Із задоволенням працюватиму з вами й надалі”. А в нас навіть надії немає здобути колись статус національного колективу, хоча творчий потенціал відповідного рівня. І звання нашим солістам дають неохоче. Коли ми їздили поїздом “Дружина Президента України — дітям України”, одному нашому артистові присвоїли звання народного, а трьом — заслужених. А тепер для лауреатів різних конкурсів—зась. Нам відповідають, що київські артисти і так отримують найбільше звань. А за рахунок кого? Ані Лорак, Ірини Білик, Віктора Павліка. Це нагадує клепання професури у Поплавського. Але ж наші артисти співають не “під фанеру”, а їхній творчий вік лише — 25 років. Вони щодня піднімають завісу і чесно працюють, а змушені йти на пенсію без відповідної нагороди.

Ліліана Фесенко “Хрещатик”

прочитало 5601 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.298 sec