images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
08:00 |  До 85-х роковин Голодомору у столиці відбудуться поминальні панахиди та жалобні заходи
images images images
17:00 |  Північний офіс Держаудитслужби проведе пряму лінію з громадянами
images images images
14:30 |  У столиці три дні триватиме Міжнародна виставка продовольчої продукції «Ukrainian Food Expo 2018»
images images images
14:00 |  У Києві відбудеться XVII Міжнародний промисловий форум
images images images
11:00 |  Столичні лікарі пояснили, хто не може стати донором
images images images
08:00 |  Столичні рятувальники проведуть масштабні навчання
images images images
17:00 |  LED-освітлення змінює життя київських вулиць
images images images
16:30 |  «Рухова активність - здоровий спосіб життя - здорова нація»
images images images
14:00 |  Цього року на низці мостів та шляхопроводів виконано капітальний ремонт
images images images
11:00 |  Третині киян "навішали" боргів. Як перевірити, справжні вони чи вигадані?
images images images
08:00 |  Спецтехніка знаходиться у стовідсотковій готовності до зимового періоду
images images images
17:00 |  У Києві відбулося відкриття виставки, присвяченої українському святковому вбранню
images images images
14:00 |  Без секретів і втрат: усю інформацію БТІ столиці оцифрують
images images images
11:00 |  За отриманим у листопаді рахунком-повідомленням кияни можуть сплатити за усі житлово-комунальні послуги разом або за кожну окремо
images images images
08:00 |  Софію Київську підсвітять фіолетовим кольором до Міжнародного дня передчасно народжених дітей
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 8 березня 2002 року, п'ятниця  № 35 (2046) images
images
полоса
images
images
КИЇВ І КИЯНИ
images  
images
images
images
08/03/2002



images
Трамвай — жіноча справа Катерина Кривенко з Дарницького депо вже 53 роки вагоновод
images

Достеменно відомо, що жінки почали водити трамваї в роки Першої світової війни. Вони замінили мобілізованих на фронт чоловіків. Понад вісімдесят літ тому сучасникам незвично було бачити представниць слабкої статі за контролером (себто пультом управління) вагона. Тепер цим нікого не здивуєш. Бо переважна більшість водіїв трамваїв — жінки. Не виняток і Дарницьке трамвайне депо.

— Усього на нашому підприємстві,— розповів мені Віктор Павлюк, заступник директора депо з експлуатації,— 251 водій. Із них 162 — жінки. Ними можна пишатися. Вони не лише професіонали своєї справи, а й добрі господині, матері й бабусі, і просто милі й привітні люди, з якими легко працювати.

І хоча плинність кадрів якраз найбільша серед жінок, все ж є й такі, котрі трудяться тут довгий час. Приміром, Катерина Кривенко вже 42 роки вагоновод Дарницького депо. А трудовий стаж водія у неї почався у

1949-му.

— Тоді курсували вагони,— розповідає Катерина Омелянівна,— які ми називали “босоніжками”. Тому, що двері у них не зачинялися. Саме на такому я зробила свій перший виїзд, як тільки закінчила навчання на тримісячних курсах. Це був шостий трамвайний маршрут, від Святошина до Центрального залізничного вокзалу. Потім їздила на різних маршрутах і на вагонах усіх типів і модифікацій, які тільки з’являлися в Києві.

Нині Катерина Кривенко обслуговує пасажирів на другому маршруті — від проспекту Ватутіна до вулиці Сабурова. Це перша черга швидкісного трамвая на лівому березі. За зміну вона робить 19 рейсів-обертів (так називають вагоноводи поїздку від першої зупинки до кінцевої і назад). Отримує за таку відповідальну і напружену роботу аж...360 гривень на місяць.

— Та я дістаю більше, ніж мої колеги,— мовить Катерина Омелянівна,— бо як ветеран війни маю пільги на податки.

Що ж, колишня партизанка не звикла скаржитися на життя і свою справді улюблену справу не збирається полишати.

— Якось довелося,— додає пані Катерина,— бути на лікарняному тривалий час. Ви навіть не уявляєте, як я скучила за трамваєм. Ледве дочекалася того дня, коли на роботу вийду.

І, виявляється, Катерина Кривенко не одинока, перепрошую за високий штиль, у фанатичному служінні своїй справи. Деякі з її колежанок трудяться в Дарницькому депо понад тридцять років! Як, приміром, Раїса Мороз. Вона тут із 1969 року. Вже 28 років працюють водіями Зоя Цимбалюк, Аліса Заставнюк та Зінаїда Смальчук.

— Раніше,— розповідає Зінаїда Миколаївна,— стати водієм трамвая було непросто, бо конкуренція була-а... На курсах, де я навчалася відразу після закінчення школи, разом зі мною опановували ази професії 56 чоловік. А на лінії виїхали 23. Шкода, що тепер престиж нашої роботи падає. Найперше через низьку зарплатню. Якщо її підвищать, будьте певні, черги стоятимуть. А якщо нам місто ще й нові сучасні вагони закупить, то й поготів. Утім, працювати саме в нашому депо і так є багато охочих. Бо тут турбуються про людей.

І справа не лише у грошах, які працівники отримують вчасно. Чи у тому, що на підприємстві можна придбати хліб за цінами, нижчими, ніж у магазині. Для міні-кафе та їдальні овочі вирощують у власній теплиці, що здешевлює вартість готової їжі. А ще водії трамваїв мають змогу пообідати безпосередньо на лінії: там організовано пункти гарячого харчування. Але найголовніше те, що атмосфера у колективі задушевна. Адже створюють добрий мікроклімат не тільки гарячі обіди та вчасно отримана зарплатня. Приміром, обладнали у депо музей історії підприємства. Так не забули про вклад кожного працівника, відтворили у фотографіях, документах. Спеціально облаштована невеличка капличка стала для всіх духовним пристановищем. Сюди у першу чергу забігають водії, які вирушають на зміну, щоб попросити заступництва у нелегкій дорозі.

Починається робочий день, буває, о четвертій сорок ранку, а закінчується о першій тридцять ночі. На роботу ж потрібно прийти завчасно — за 25 хвилин до виїзду. Щомісячно водії мають здати у касу 40 тисяч гривень виручки, адже талони на проїзд продають і вони, і кондуктори. А ще щорічно необхідно проходити переатестацію. І кожного дня без винятку бути уважним до пасажирів, виконувати усі пункти 20 розділів посадової інструкції.

— Жінкам це під силу,— упевнена Ніна Пересунько, начальник відділу експлуатації Дарницького трамвайного депо.— Вони і порушень майже зовсім не мають, і у професійній майстерності дадуть фори чоловікам. Як-не-як, а серед водіїв першого (найвищого) класу майже половина — жінки!

Любов НЕЧИПОРЕНКО “Хрещатик”

прочитало 7126 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
08/03/2002 | Костюмчик з краватки і сукня з відходів. хоча й шокували журі “Міс господарочки—2002”, проте допомогли виграти призи
images
images
08/03/2002 | Лауреатів Шевченківської премії-2002 вітатимуть у Національній опері.
images
images
08/03/2002 | У студентки Марії Шуб є... Шмукудун.
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.5075 sec