images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
17:00 |  LED-освітлення змінює життя київських вулиць
images images images
16:30 |  «Рухова активність - здоровий спосіб життя - здорова нація»
images images images
14:00 |  Цього року на низці мостів та шляхопроводів виконано капітальний ремонт
images images images
11:00 |  Третині киян "навішали" боргів. Як перевірити, справжні вони чи вигадані?
images images images
08:00 |  Спецтехніка знаходиться у стовідсотковій готовності до зимового періоду
images images images
17:00 |  У Києві відбулося відкриття виставки, присвяченої українському святковому вбранню
images images images
14:00 |  Без секретів і втрат: усю інформацію БТІ столиці оцифрують
images images images
11:00 |  За отриманим у листопаді рахунком-повідомленням кияни можуть сплатити за усі житлово-комунальні послуги разом або за кожну окремо
images images images
08:00 |  Софію Київську підсвітять фіолетовим кольором до Міжнародного дня передчасно народжених дітей
images images images
19:00 |  Вперше в Україні театр ожив в бібліотеці
images images images
17:00 |  Зима прийшла на два тижні раніше норми і йти не планує
images images images
14:00 |  Киянам порадили "легалізувати" домашніх улюбленців
images images images
11:00 |  Ключовою темою Інвестиційного форуму міста Києва 2018 стануть інновації
images images images
08:00 |  Синоптики знову попередили про ожеледицю
images images images
17:00 |  Уперше українською:
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 11 ciчня 2002 року, п'ятниця  №3 ( (2014) images
images
полоса
images
images
КУЛЬТУРА
images  
images
images
images
11/01/2002



images
“Кармен” Фатальна жінка чи жертва неприборканих пристрастей?
images
У Національній опері прем’єра. Театр уже всьоме звернувся до знаменитої “Кармен” Жоржа Бізе. У 1927 році її поставив режисер Лапицький, потім — Манзій, Смолич, Силаєв. Складні партії виконували найкращі артисти. У ролі пристрасної циганки виступали Лариса Руденко і Галина Туфтіна, партію Єскамільйо співали Михайло Гришко і Дмитро Гнатюк. А Василь Третяк був неперевершеним Хозе.

Інтерес до нинішньої прем’єри надзвичайний. Про це свідчив не лише аншлаг. Взагалі квитки на цю виставу продали за місяць наперед. Не дивно, що опера впродовж багатьох років не сходить зі сцени. Музику “Кармен” свого часу високо оцінив Петро Чайковський: “Опера Бізе — шедевр, одна з тих небагатьох речей, котрим судилося найповніше відобразити в собі музичні прагнення цілої епохи... “Кармен” стане найпопулярнішою оперою у світі”.

Російський композитор не помилився. Музика Бізе визнана геніальною. Але Жорж про це не дізнався. Бо прожив лише 37 років. І тріумфу за життя не було. Перебірливі паризькі меломани не сприймали зображене на сцені життя простолюдинів, низів суспільства. Їм було байдуже до пристрастей, які вирували поряд, за вікном. Шокована публіка здригалася від незвичних вуличних мелодій і вульгарного сюжету. Це був новий поворот в оперному мистецтві! Твір про людину, яка любить і ненавидить. Нездатна перебороти свої почуття, вона вбиває або йде на смерть...

Як відомо, сюжет опери запозичений у французького письменника Проспера Меріме. Він подібно до російського класика Михайла Лермонтова звернувся до життя тодішніх контрабандистів. Літератори Мельяк і Галеві переробили новелу Меріме, наситивши її драматизмом та поглибивши емоціями. Хитрість і злодійкувата діловитість Кармен відійшли на другий план, поступившись місцем волелюбству і сміливості, яскравій зовнішності.

* * *

Кожен режисер бачив образ головної по-своєму. Хто — фатальною жінкою, через пристрасть до якої гинули чоловіки. Хто волелюбною бунтівницею, здатною піти на барикади і повести за собою людей.

Ставити класику досить складно. По-перше, тому, що вже є приклади талановитих попередників. По-друге, тому що елементи новизни, до якої тяжіє сучасна публіка, несуть у собі руйнівну силу. У гонитві за сенсаційними трюками часто-густо втрачається суть.

Тому особисто я була дуже рада, коли довідалася, що російський режисер Микола Кузнєцов, якого запросили як постановника, жодних подібних штучок викидати не буде. Щиро кажучи, не уявляю собі Карменсіту у джинсах або шортах, коротко підстриженою, взутою в кросівки. Швидше босою, аніж у такому взутті.

Яка ж вона, головна героїня, на думку режисера-постановника?

— Жертва неприборканих пристрастей,— почула я несподівано у відповідь.— Людина, над здоровим глуздом якої переважають емоції, почуття. Якщо така особа не може приборкати свою пристрасть, то стає її жертвою. “Кармен” — за жанром — психологічна драма з трагічним кінцем. Тут усі натури пристрасні, всі — заручники своєї жаги. І гинуть через те, що не можуть її приборкати. Моя концепція постановки — людина. Її почуття — закручена пружина твору. Драматургія у ньому на рівні Шекспіра. Я робив ставку на автора. Жорж Бізе у музиці все розповів складно і тонко. Модні новинки вводити у спектакль не захотіли. Всі “навороти” відхилили. Зробили наголос на психології персонажів, їх взаємовідносинах, характерах. Завжди найважче — переконати співаків у правильності своєї думки. Актори ж у всьому світі однакові. Лише з сивиною у волоссі починаєш розуміти, як складно прорахувати все наперед, накресливши хід сюжетної лінії, достукатись до серця вокаліста. Можна зробити набагато простіше: натаскати артиста на роль. Колись Шаляпін, котрий був математиком в опері, дуже вдало міг переконати у правильності складного ходу внутрішньої дієвої лінії. Він мав цілу систему, в котрій втілював проблему, яку пропагував Дідро. Міг прорахувати роль. Зараз, у ХХІ столітті, може завоювати публіку лише інтелектуальний, а не натасканий актор. Він не має права виходити на сцену, не відповівши на запитання: чого я, персонаж, хочу? В опері дуже легко заховатися за автора. Музика й спів дотягнуть образ. Якщо ж додати ще підтекст, певну інтонацію, то досягається повне розуміння залу. Треба по-людськи ставити опери, про людей, нарешті. Наприклад “Кармен”. Дівчина, звичайно ж, боїться смерті. Вона знає, що загине. Наворожила собі на картах. Але намагається боротися. За те ми й любимо Карменсіту, що вона сильна натура. За те, що зі смертю “на ти”, і тому, що сильніша за ніж. Гадаю, спектакль ітиме не менш як тричі на місяць упродовж багатьох років.

* * *

Анжеліна Швачка із завданням режисера справилась відмінно. Не лише її спів, а й рухи, танець доводили: перед нами справжня Кармен. Жагуча й пристрасна. Здатна не лише на сміливий вчинок, а й на нерозважливий. У танку співачка не поступалася балету. Спопеляла не лише голосом, а й поглядом. Ця партія в неї вже давно накатана на інших сценах.

Для її партнера Олександра Вострякова роль Хозе також не нова. Він має чудовий драматичний тенор і вже виконував цю партію у Дніпропетровську. До речі, саме у постановці Миколи Кузнєцова. Але Хозе начебто здався мені непереконливий. Навряд чи Кармен могла закохатися у нього з першого погляду. В сценах бійки також не було драматизму. Зате у фіналі розпач Хозе над страченою власноруч Кармен перекрив усе. Незважаючи на вік артиста, віриш: перед тобою молодий закоханий, котрий убив наречену за зраду. Надто спокійним, як для тореадора, був Ескамільйо (Микола Коваль). Ще один жіночий образ — Мікаела (Ольга Нагорна) виявився досить сильним.

У другому складі роль Кармен виконує молода співачка Тетяна Пімінова. Їй ще бракує професійності. Потрібно дотягти циганські рухи у танцях. Але у неї є голос і темперамент. А це головне. У перспективі вона може стати однією з найкращих Карменсіт в історії театру. Павло Приймак у ролі Хозе їй до пари. Молодий, запальний, гарний. Побільше б йому розкутості в рухах.

Постановка здійснена мовою оригіналу, тобто французькою. Щоправда, у мене у вухах на початку вистави лунали слова саме українською у перекладі Максима Рильського: “Любов — дитя, дитя свободи...” або “Тореадор, сміліш у бій!” Вже давно точаться дискусії, якою мовою ставити опери. Національний театр, здавалося, мав би співати українською. Тим більше, що вже є чудові переклади. Але тоді складно артистам на гастролях. У світі дійшли висновку, що потрібно ставити мовою оригіналу. Отож, зважаючи на світові стандарти, наші артисти почали вивчати французький прононс. Півроку пішло на опанування текстів французькою. І ще півроку — на репетиції. Мені важко сказати, чи досягли співаки перекладацьких висот, бо, як на мене, то я прононсу не почула. Але справжні французи сказали, що принаймні зрозуміти, про що йдеться, в кожному разі, можна.

Наталя ЗІНЧЕНКО “Хрещатик”

прочитало 7557 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
11/01/2002 | Любов ПОЛІЩУК: “У кожну роль прагну додати краплину гумору”.
images
images
11/01/2002 | Роберт Стуруа перетворив Шекспіра на грузинського драматурга.
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.2771 sec