images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
12:00 |  На Співочому полі заграє осінніми фарбами Фестиваль хризантем
images images images
10:00 |  "Київводоканал" та "Київтеплоенерго" підписали угоду для оптимізації роботи зняття та опломбування квартирних лічильників
images images images
08:00 |  У Контакт-центрі відбудеться "пряма лінія" з мешканцями з питань утримання зеленого господарства столиці
images images images
06:00 |  Хронічна втома: чому виникає і чим небезпечна
images images images
03:00 |  558 млн років тому на Землі жили дікінсонії
images images images
01:00 |  Перші гумки жували ще до нашої ери
images images images
22:00 |  Потужна метеохвиля накриє Землю на вихідних: як вберегтися від її наслідків
images images images
20:00 |  Чому люди переїдають: основні причини
images images images
18:00 |  У Києві дорожчає холодна вода
images images images
16:00 |  Власників незаконної реклами зводитимуть з розуму дзвінками
images images images
14:00 |  Зміни руху громадського транспорту під час проведення Всеукраїнського Свята подяки та мотопробігу
images images images
13:30 |  У Києві відбудуться змагання з велоспорту «Red bull-Володар Гори 2018»
images images images
13:00 |  22 вересня оголошено в столиці Днем жалоби
images images images
12:00 |  Під час закриття станції метро "Політехнічний інститут" пасажири можуть користуватися наземним громадським транспортом
images images images
10:00 |  "Міський магазин" розробив онлайн-карту легально встановлених МАФів
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 26 грудня 2001 року, середа  №179 (2009) images
images
полоса
images
images
ЕКОНОМІКА
images  
images
images
images
26/12/2001



images
“Більшовицький” щит унікальна вітчизняна техніка прискорить будівництво метро
images

Як повідомила вчора наша газета, наприкінці тижня на заводі “Більшовик” донецькі конструктори і київські виробники репрезентували столичним метробудівцям механізований прохідницький комплекс власного виробництва. Жартівники вже встигли охрестити його “кротом”. Металевий велет, розфарбований у червоно-жовті кольори, за формою аж ніяк не схожий на оте сліпе створіння природи, що змушене усе життя копирсатися під землею. Нагадує скоріше локомотив без коліс із здоровенним циліндром спереду. Навколо нього й зчинилася метушня, коли на оглядини приїхав столичний мер Олександр Омельченко. У супроводі керівників підприємства, своїх заступників та журналістів він обійшов новинку з усіх боків, прислухаючись до пояснень. Піднявся східцями до пульта управління. Оператор натиснув кнопки, і машина ожила: заворушила усіма своїми колінцями...

Торік у жовтні міська влада, яка давно сповідує принцип “купувати за кордоном потрібно лише те, що не можуть або не встигають виробляти київські підприємства”, прийняла рішення про створення такого механізованого прохідницького комплексу, або по-простому “щита” для “Київметробуду” на базі відкритого акціонерного товариства “Завод “Більшовик”. Із попереднім замовленням Київської міської держадміністрації — виготовленням ескалатора — підприємство впоралося на “відмінно”: промислові зразки витримали випробування, виріб поставлено на потік. І невдовзі саме ним оснастять нові станції, підземні торговельні центри під майданом Незалежності, Європейською площею. Мало того, у “більшовиків” є тепер сильний конкурент — столична фірма “Отіс”, яка також узялася за виготовлення цієї продукції. Попит на сучасні рухомі східці власного виробництва незабаром буде повністю задоволено, вже не доведеться купувати їх за кордоном, як досі. Тобто гроші лишатимуться у столиці, на підприємствах з’являться додаткові робочі місця.

Питання нині в тому, як швидше і дешевше прокласти метрополітенівські тунелі до “спальних” районів, адже центральна частина Києва повністю охоплена підземним транспортом. Цьому якраз і сприятиме “кріт”. Довжина механізованого щита — 37 метрів, висота — на рівні двоповерхового будинку, діаметр циліндра — 6,2 метра. Вага — 450 тонн. У робочій камері, де розміщено дробильний пристрій замість традиційної фрези, створюється тиск у три атмосфери. Таким чином тверда порода розпушується і потрапляє у зону вибірки. Екскаваторні лопатки нагрібають землю на спеціальний транспортер. По сталевому череву “крота” вона рухається у протилежному напрямку, зсипається у вагонетку і відправляється нагору. У цей час розумна машина сама вимощує бетонні кільця по периметру викопаного тунелю, скріплені металевими тюбінгами. Потім (найцікавіший момент!) циліндр відштовхується від них двадцятьма домкратами, просувається вперед і тягне за собою хвіст (як тільки заводчани пояснили принцип дії цього механізованого комплексу, журналісти аж тоді нарешті зрозуміли, чому робітники назвали його кротом — Авт.) Для того, щоб оператор потрапив у робочу зону в разі нестандартної ситуації, він повинен пройти через спеціальну барокамеру, де тиск вирівнюється, як на підводному човні. Аналогічні комплекси (з дещо іншими параметрами) у світі виготовляють лише три-чотири фірми. Тепер до них долучився й київський завод “Більшовик”.

За словами голови правління цього акціонерного товариства Володимира Політикіна, зробити таку складну машину за чотирнадцять місяців стало реальним лише за підтримки столичної влади. До того ж технологічний цикл на заводі не порушився. Одинадцять мільйонів гривень з міського бюджету на фінансування згаданого проекту, скасування на півроку земельного податку дали змогу підприємству перевести подих. За рахунок такого потужного замовлення (а воно становить 35—40 відсотків від усіх, що мають у портфелі) фонд заробітної платні зріс на 20 відсотків. “Більшовики” навіть розконсервували десятирічний довгобуд. Житловий будинок для своїх працівників планують увести в експлуатацію наприкінці наступного року. Звичайно, середня винагорода за працю поки що невисока за 300 гривень. Але, як зізнався заводський профспілковий лідер Анатолій Губський, на важких ділянках (скажімо, у ливарному цеху) робітники отримують і понад тисячу. Все залежить від обсягів виробництва. А вони за одинадцять місяців цього року становлять 72 відсотки. Однак сьогодні, бідкався Анатолій Іванович, виникла нова проблема: завод відчуває гостру нестачу кваліфікованих кадрів. Якщо професійно-технічні училища не візьмуться за навчання молоді із таких спеціальностей, як слюсар, електрозварник тощо, у майбутньому не лише завод, а й увесь промисловий комплекс столиці очікують неприємності. І навів показовий приклад. Якось на одному з київських ринків зустрів колишнього токаря найвищого розряду, котрий торгував за прилавком. Почав умовляти його повернутися на підприємство. “А скільки мені платитимуть?” — запитав той. “Для початку — 1200 гривень”. “Та ви що? Я за день можу заробити 60 “зелених”!”. Коментарі, як кажуть, зайві. Отож керівникам доведеться добряче міркувати, аби переманити з ринків майстрів високого класу.

— Наступного року завод матиме замовлення ще на один прохідницький щит,— сказав Київський міський голова Олександр Омельченко.— Сподіваюсь, виготовите його не за 14 місяців, як перший, а хоча б за 10—11. Замовить вам місто і оснастку для щитів, закуплених у Німеччині. Тож без роботи не сидітимете. Але, звичайно, втримати людей низькою зарплатнею неможливо. Розумію, виробництво у вас надто енергомістке, бо старе. У собівартості продукції ціна за енергоносії становить чималу частку. Та є світло в кінці тунелю: за попередніми даними, наступного року ціна за газ, нафту на світовому ринку почне падати. Тож можна буде знижувати собівартість і водночас підвищувати зарплату. Адже згідно з бюджетом на 2002 рік, який ухвалила Київрада, мешканці столичного мегаполіса в середньому отримуватимуть 612 гривень.

Поки що важко сказати, якою буде продуктивність механізованого комплексу. Виробники запевняють, що він здатний проходити до семи-восьми метрів на добу. Нинішній виробіток метробудівців (залежно від складу грунтів і глибини залягання тунелів) становить 1,5—3 метри щодоби. У лютому наступного року “кріт” зариється в землю під Амурською площею і повзтиме до Виставкового центру майже втричі швидше, ніж це роблять сьогодні хвалені закордонні механізми.

Володимир ГАЛЕГА “Хрещатик”

прочитало 7478 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images
images
26/12/2001 | Мобілка від “Утелу”. На дурняк!.
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.3589 sec