images


images
 Логотип видання 'Хрещатик'

images | | | | |        facebook новини в RSS-форматі номер в PDF-форматі
images
разделительная полоска
разделительная полоска
архів | документи | реклама | контакти
разделительная полоска
разделительная полоска разделитель
полоса
images images новини
images
18:00 |  До України завезуть надсучасні потяги
images images images
16:00 |  Віталій Кличко: Ще 40 місцевих рад приєдналися до Асоціації міст України
images images images
14:00 |  До кінця року у столиці планують оголосити тендери щодо оновлення пасажирського транспорту
images images images
12:00 |  На Співочому полі заграє осінніми фарбами Фестиваль хризантем
images images images
10:00 |  "Київводоканал" та "Київтеплоенерго" підписали угоду для оптимізації роботи зняття та опломбування квартирних лічильників
images images images
08:00 |  У Контакт-центрі відбудеться "пряма лінія" з мешканцями з питань утримання зеленого господарства столиці
images images images
06:00 |  Хронічна втома: чому виникає і чим небезпечна
images images images
03:00 |  558 млн років тому на Землі жили дікінсонії
images images images
01:00 |  Перші гумки жували ще до нашої ери
images images images
22:00 |  Потужна метеохвиля накриє Землю на вихідних: як вберегтися від її наслідків
images images images
20:00 |  Чому люди переїдають: основні причини
images images images
18:00 |  У Києві дорожчає холодна вода
images images images
16:00 |  Власників незаконної реклами зводитимуть з розуму дзвінками
images images images
14:00 |  Зміни руху громадського транспорту під час проведення Всеукраїнського Свята подяки та мотопробігу
images images images
13:30 |  У Києві відбудуться змагання з велоспорту «Red bull-Володар Гори 2018»
images images images
images
украинские новости RSS канал новини RSS  |  всi новини
images
полоса

images images ДОКУМЕНТИ  
images
images Рiшення Київради
images
images Розпорядження
images
images Нормативно-правовi акти 
images
images Укази Президента України
images
images Постанови
images
images Накази
images
images Проекти
images
images Документи інших відомств
images

полоса

раделитель розцінки на рекламуРеклама
раделитель меню репроцентрКольороподіл/репроцентр
images меню государственные закупкиДержавні закупівлі
images

Бюджет Києва 2018 Бюджет міста Києва на 2018 рік
images
фото "Картка киянина". Інформаційна сторінка
images
фото Контактний центр
міста Києва - 1551
images
images
images
  images
images
images Роздiли :   стрелка   |    |    |    |    |    |    |    
виходить у вівторок, середу, п‘ятницю images 31 жовтня 2001 року, середа  №147 (1977) images
images
полоса
images
images
КУЛЬТУРА
images  
images
images
images
31/10/2001



images
Володимир Губа: “99 відсотків мелодій в ефірі — “одноклітинні”
images
Немає, мабуть, жодного українця, який би не захоплювався веселим серіалом мультиків “Як козаки у футбол грали” (“...щастя шукали”, “...інопланетників виручали”). Музику до цих фільмів написав композитор Володимир Губа. У збірці “Сто кращих фільмів України”, виданій за проектом ЮНЕСКО “Національна кінематографічна спадщина”, його ім’я зустрічається найчастіше. Композитор створив музику більш ніж до 100 фільмів. Серед них “Камінний хрест”, “Захар Беркут”, “Тривожний місяць вересень”, “Голос трави”, “Данило — князь Галицький”, “Хто повернеться — долюбить”, “Олеся”, “Останній ешелон”, “Іду до тебе”, “Каштанка”. У його доробку не лише мелодії до кіно. Нещодавно у Національній філармонії у рамках фестивалю “Київ Музик Фест” прозвучала симфонієта Володимира Губи “Осіння музика”. А на великому святі духовних хорів “Святій Лаврі — 950 років” в Успенському соборі — Псалом № 3 “З глибини віків взиваю до тебе”. Остання робота — музика до анімаційного фільму “Світла особистість”. Не встигла стрічка з’явитися на екранах, як вже визнана кращою серед короткометражок на Міжнародному кінофестивалі “Молодість”. “Світла особистість” отримала нагороди і від Міжнародного журі кіноклубів та журі Фіпресі. А тепер фільм збирається до Бразилії. Сподіваємось, що на Міжнародному фестивалі у Сан-Пауло він не залишиться непоміченим.

— Пане Володимире, як писалася музика до ваших “світлостей”?

— Певне, ви вже здогадалися, що помпезні звуки симфонічного оркестру сюди аж ніяк не пасують. До того ж це дуже дорого. На мій погляд, найбільше личить лампочкам саме електронна музика — синтезатори тощо.

— Тобто за електронікою майбутнє?

— Як сказати! Нещодавно повернувся з Фінляндії та Швейцарії. Так ось, там нині споруджують будинки зі скляними дахами. Зі спальні видно зоряне небо. Феноменально. Мелодії з космосу самі линуть у голову.

— Цього літа на Міжнародному фестивалі дитячого кіно в “Артеку” ви проводили майстер-класи. Чого навчали юнь?

— На виїзних заняттях розповідав про те, як створюються анімаційні фільми. Спочатку пишеться сценарій. Потім — музика до нього. І лише після цього художник малює окремі картинки, сценки. Я демонстрував відеофільми зі своїми мелодіями. Розповідав, як вони народилися.

— Мабуть, показували “Козаків” і “Каштанку”?

— “Козаків”, звичайно, показував, а ось “Каштанка” є власністю Російської Федерації і знаходиться у Москві. Нині ведуться кволі переговори, щоб повернути український кінематографічний фонд до Києва. Це стосується фільмів і Довженка, і Савченка... Є надія, що колись будемо користуватися цим у себе вдома, а не в білокам’яній.

— А у повнометражних фільмах музика також пишеться після сценарію?

— Якщо фільм історичний, то обов’язково враховується епоха. Композитор висвітлює і традиції країни, про яку йдеться. Я надаю перевагу матеріалу вже відзнятому. Тоді він стає документом, якому можна вірити.

— Анімаційні стрічки, певне, легше створювати?

— Зовсім ні. Мультфільм знімається майже півроку. Над ним працює велика група людей, художників-мультиплікаторів, музикантів, артистів. Нині один із братів Іллєнків, наймолодший Михайло, зовсім несподівано для всіх захопився анімацією. Це вперше митець художнього напрямку дебютує в іншому виді мистецтва. Він режисер і автор сценарію “Одноразової вічності”. На цей 10-хвилинний ролик витрачає більше сил і часу, аніж на художній повнометражний фільм. Адже то копітка, витончена, ювелірна робота. І також потрібні досить великі кошти. Ви ж знаєте, з усіх видів мистецтв...

— ...найважливішим є кіно?

— Можливо. І найдорожчим. У нас ще немає такого прошарку меценатів, який міг би вкласти великі кошти у це мистецтво.

— Але ж на Заході воно прибуткове.

— У нас зруйнована мережа кінотеатрів, клубів, взагалі прокату. Нині в тих приміщеннях працюють бари, дискотеки, гральні автомати. Все, що завгодно, окрім кіно. Держава також не підтримує цього мистецтва.

— Ви писали для органіста Володимира Кошуби...

— О, він прекрасний артист. Його виступи сколихнули Японію, Голландію, Польщу, Англію, Францію. Я дуже радий, що він виконує і мої твори. І завжди у програмі згадує моє прізвище. А у нашій країні мої твори частенько звучать анонімно.

— А як же авторське право?

— Фільми з моєю музикою показують по телебаченню майже щотижня... І жоден канал за це не платить. За десять років я не отримав ані копійки. Нині композиторські гонорари просто смішні, а коли ще й авторські не платять, то зовсім погано. Звичайно, скажете ви, можна подати у суд. Можна. Але, щоб своє довести, я повинен сидіти перед телевізором і відстежувати, де, на яких каналах, йдуть фільми з моїми мелодіями. Наша українська агенція з авторських прав мене не захищає. Через те був змушений підписати угоду з росіянами. Там зобов’язання щодо авторів виконуються.

— Не мали думки податися за кордон?

— Я отримав запрошення до Німеччини і до Франції. Але поїхати у державу з іншою мовою...

— Мова ж музики інтернаціональна.

— Не можна спілкуватися лише з музикантами. До того ж і вони висловлюють свої думки не тільки на нотному папері. Не будеш же ходити завжди з перекладачем? А якщо спілкуватися ламаною німецькою, то спочатку її сприймають як екзотику, згодом вона починає набридати і врешті-решт — дратувати. Отож я нікуди не поїхав і не збираюсь. Але мені тяжко й сумно думати, що держава, яка знаходиться в центрі Європи, не підтримує серйозної музики ні на радіо, ні на телебаченні. 99 відсотків мелодій, що звучать в ефірі, “одноклітинні”. Не почуєш ні камерної музики, ні хорового співу, ні виступів скрипалів, піаністів, органістів. Не кажучи вже про симфонічну музику. Не прищеплюють у нас високі естетичні смаки. Нині слухачі не можуть ознайомитися з безсмертними творіннями Баха, Моцарта, Бетховена. Тим паче, ніхто не знає напрямків сучасної музики. Складається враження, що нові мелодії — це лише шоу-пісні...

— Слухачі тепер самі вибирають, що їм до вподоби.

— Як можна щось вибрати, коли пропозицій немає? Хоча б у якійсь пропорції почути в ефірі серйозну музику. Скажімо, 10 відсотків. Я ж не кажу, щоб 50 на 50.

— Використовуєте у своїх творах українські мотиви?

— Там, де це доречно і конче необхідно. Національна приналежність у творчості не завжди є мистецькою цінністю. Національний дух, на мою думку, повинен бути ненав’язливим, можливо, не завжди помітним, але домінуючим, як у багатьох світових класиків. І, безперечно, треба дарувати людям щось своє, неповторне.

— Маєте найулюбленішу музику до фільмів?

— Мої мелодії мені як діти. Усі дорогі.

— Великий творчий досвід допомагає у роботі?

— Не можна увесь час користуватися своїм досвідом. Бо творити починаєш рефлективно. Кожна картина — абсолютно нова тема, нове життя. І кожного разу потрібно шукати інші засоби виразності: концепцію, інтонації, мелодії. Повторюватись не можна та й не цікаво. Тому особисто для мене користування досвідом — взагалі на рівні табу. Потрібно писати кожного разу як вперше. Лише тоді може вийти щось путнє.

— Кіно у нас нині, здається, починає відроджуватися?

— Зараз видатні діячі українського кіно, та й не тільки українського, Микола Мащенко і Юрій Іллєнко, з якими я раніше співпрацював, знову знімають повнометражні фільми. Але це надто мало у порівнянні з минулим. Молоді кінематографісти не мають змоги себе показати, самоствердитися. А я гадаю, що серед них вже є нові імена. Які стануть відомі у світі, як Іллєнко, Осика, Мащенко, Балаян, Дахно чи Гресь, якщо будуть для цього умови. Дехто з молодих вже встиг проявити себе ще на студентській лаві. Це вихованці інституту Карпенка-Карого Ігор Томенко, Ольга Самалевська, Мира Соболєва. Їхні фільми “Тир”, “Дотик”, “Присутність” та інші відзначені на багатьох Міжнародних кінофестивалях. Хочеться вірити, що ми ще побачимо новий злет українського кінематографа.

Наталя ЗІНЧЕНКО “Хрещатик”

прочитало 8436 человек      images  
images
images
images
images
Статтi по темi:
images  
images
images
images

СПОЖИВАЧimages images
images
фото
За втрату багажу відповідає авіакомпанія

Останнім часом почастішали скарги від пасажирів на крадіжки речей з багажу в українських аеропортах. З валіз туристів зникають дорогі речі. Ми запитали у юристів, хто має відповідати за втрату багажу і як повернути майно...   дізнатися більше images



РЕЛІГІЯimages images
images
фото
Коли людина молиться, то біси ридають від горя

З прадавніх часів вважалося, що поряд з людьми живуть невидимі «ефірні» істоти, які через низьку щільність є незримими тінями. І це не міф, а реальність. Сучасні прилади зареєстрували цих невидимок в інфрачервоній і ультрафіолетовій частинах спектру. Учені на підставі досліджень зробили висновок, що енергетичні істоти мають природу, аналогічну кульовій блискавці, але поводяться, як розумні створіння, що вкотре підтверджує правильність Біблійських істин...   дізнатися більше images
images
images


images
© Редакцiя газети "Хрещатик".

У разi використання матерiалiв сайту,
гіперпосилання на www.kreschatic.kiev.ua обов'язкове.

Всi права на матерiали цього сайту
охороняються вiдповiдно до законодавства України,
зокрема про авторське право i сумiжнi права. WebAdmin
images images images
bigmir)net TOP 100 images



: 0.2734 sec